H Αξιολόγηση του Περιεχομένου του Βιβλίου Φυσικής Αγωγής του Εκπαιδευτικού των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου από τους Διδάσκοντες

Συγγραφείς

  • Ροδάνθη Σπετσωτάκη Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού, Σπάρτη
  • Κωνσταντίνος Μουντάκης Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού, Σπάρτη
  • Παντελής Κωνσταντινάκος Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού, Σπάρτη

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1448

Λέξεις-κλειδιά:

αξιολόγηση, σχολικό βιβλίο φυσικής αγωγής εκπαιδευτικού, περιεχόμενο σχολικού βιβλίου, εκπαιδευτικοί Φυσικής Αγωγής

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να αξιολογηθεί το περιεχόμενο, του βιβλίου Φυσικής Αγωγής (ΦΑ) του εκπαιδευτικού των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου, από τους ίδιους τους διδάσκοντες. Ως εργαλείο μέτρησης χρησιμοποιήθηκε ειδικά σχεδιασμένο ερωτηματολόγιο σε πενταβάθμια κλίμακα τύπου Likert. Το ερωτηματολόγιο ήταν ανώνυμο και διανεμήθηκαν με τη μέθοδο της ταχυδρόμησης. Το δείγμα αποτέλεσαν 322 διδάσκοντες εκπαιδευτικοί ΦΑ από 322 δημοτικά σχολεία της χώρας (10% σχολικών μονάδων 6/θέσιων και άνω) που είχε απευθυνθεί η έρευνα. Από αυτούς απάντησαν οι 137. Για την επεξεργασία των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν, ο συντελεστής συσχέτισης του Pearson (r), η ανάλυση t-test και η Ανάλυση Διακύμανσης (ANOVA) χρησιμοποιώντας τον έλεγχο Tukey Post -Hoc Test, με στατιστική σημαντικότητα το επίπεδο 0.05. Τα αποτελέσματα έδειξαν θετική αξιολόγηση του περιεχομένου του βιβλίου του εκπαιδευτικού από τους διδάσκοντες (ΜΤ=3.06) με στατιστικά σημαντικές διαφορές: α) στους εκπαιδευτικούς ΦΑ με δεύτερο πτυχίο (σκορ= 3.56) ή μεταπτυχιακές σπουδές (σκορ= 3.52) σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς ΦΑ με βασικό πτυχίο (σκορ= 2.98) σε p=0.001 β) στη γεωγραφική περιοχή του σχολείου με τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς ΦΑ των αγροτικών περιοχών να έχουν υψηλότερη τιμή (σκορ= 3.33) από τους διδάσκοντες των ημιαστικών (σκορ= 2.9) σε p=0.029 και γ) στους άντρες εκπαιδευτικούς ΦΑ (σκορ=3.16) σε σχέση με τις γυναίκες (σκορ=2.91) σε p=0.032, ενώ δεν υπήρξαν διαφορές ως προς την ηλικία, την προϋπηρεσία και την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ΦΑ. Συμπερασματικά φάνηκε ότι οι εκπαιδευτικοί ΦΑ αξιολογούν θετικά το περιεχόμενο του βιβλίου ΦΑ των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του εκπαιδευτικού με θετικότερη αξιολόγηση από: α) τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς ΦΑ με δεύτερο πτυχίο ή μεταπτυχιακές σπουδές, β) τους διδάσκοντες στις αγροτικές περιοχές και γ) τους άντρες διδάσκοντες.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2015-07-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σπετσωτάκη Ρ., Μουντάκης Κ., & Κωνσταντινάκος Π. (2015). H Αξιολόγηση του Περιεχομένου του Βιβλίου Φυσικής Αγωγής του Εκπαιδευτικού των Ε΄ και Στ΄ τάξεων του Δημοτικού Σχολείου από τους Διδάσκοντες. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 13(1), 101–114. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2015.1448

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα