Επίδραση του Κλίματος Κινήτρων στη Φυσική Αγωγή στην Ευχαρίστηση και την Πρόθεση Μαθητών/τριων: Εφαρμογή της Θεωρίας του Αυτο-Προσδιορισμού

Συγγραφείς

  • Στέφανος Πέρκος ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Βασίλειος Μπαρκούκης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Παναγιώτης Αντρουτσόπουλος Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Ηλείας, Πύργος

Λέξεις-κλειδιά:

κλίμα ελέγχου, θεωρία αυτοπροσδιορισμού, ευχαρίστηση, σχολική φυσική αγωγή

Περίληψη

Στη συγκεκριμένη έρευνα εξετάστηκε η επίδραση των διαστάσεων του κλίματος ελέγχου σε γνωστικές-συναισθηματικές συνέπειες από τη συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής (ΦΑ), καθώς επίσης και ο μεσολαβητικός ρόλος των κινήτρων. Το δείγμα αποτέλεσαν 297 μαθητές και μαθήτριες από Γυμνάσια της Δυτικής Πελλοπονήσου (Μ.Ο.ηλικίας.= 14.73, Τ.Α.= .50). Οι μαθητές/τριες του δείγματος συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο που περιλάμβανε μετρήσεις του κλίματος ελέγχου, των κινήτρων στη ΦΑ, της ευχαρίστησης και της πρόθεσης για συμμετοχή σε εξωσχολική φυσική δραστηριότητα. Από την ανάλυση παλινδρόμησης προέκυψε ότι το κλίμα ελέγχου έχει αρνητική επίδραση στην ευχαρίστηση από τη συμμετοχή στο μάθημα της ΦΑ. Αντίθετα, οι αυτόνομοι τύποι κινήτρων εμφάνισαν θετική επίδραση στην ευχαρίστηση. Η πρόθεση για συμμετοχή σε εξωσχολική φυσική δραστηριότητα δεν έδειξε να επηρεάζεται από το κλίμα κινήτρων. Η παρούσα έρευνα αποτελεί μια από τις πρώτες μελέτες του κλίματος ελέγχου στη σχολική ΦΑ. Περαιτέρω έ-ρευνα θα μπορούσε να εξετάσει περισσότερες διαστάσεις του κλίματος ελέγχου στη ΦΑ.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2015-04-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Πέρκος Σ., Μπαρκούκης Β., & Αντρουτσόπουλος Π. (2015). Επίδραση του Κλίματος Κινήτρων στη Φυσική Αγωγή στην Ευχαρίστηση και την Πρόθεση Μαθητών/τριων: Εφαρμογή της Θεωρίας του Αυτο-Προσδιορισμού. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 13(1), 32–41. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1443

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)