H Σχέση της Μεταγνώσης Των Μαθητών Στη Φυσική Αγωγή με το Κοινωνικό και Μορφωτικό τους Περιβάλλον
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1376Λέξεις-κλειδιά:
μεταγνώση, κοινωνικο-μορφωτικό περιβάλλον, φυσική αγωγήΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση της μεταγνώσης μαθητών/τριων σε σχέση με το κοινωνικο-μορφωτικό περιβάλλον τους. Στην έρευνα συμμετείχαν 102 μαθητές/τριες (45 αγόρια και 57 κορίτσια) ηλικίας 11 ετών, εκ των οποίων οι 43 αποτελούσαν την ομάδα της αστικής περιοχής, οι 39 την ομάδα της ημιαστικής περιοχής και οι 20 την ομάδα της αγροτικής περιοχής. Τα αποτελέσματα αξιολογήθηκαν ως προς τους παράγοντες: α) τόπος κατοικίας και β) μορφωτικό επίπεδο των γονέων τους. Η αξιολόγηση των μεταγνωστικών διεργασιών των μαθητών πραγματοποιήθηκε με το ερωτηματολόγιο μεταγνώσης των Theodosiou και Papaioannou (2006). Από τη στατιστική ανάλυση φάνηκε ότι οι μαθητές της αστικής περιοχής με γονείς απόφοιτους ανώτερων και ανώτατων ιδρυμάτων παρουσίασαν υψηλότερες τιμές στη μεταγνώση από τους μαθητές της ημιαστικής και αγροτικής περιοχής, αλλά και από εκείνους που το επίπεδο σπουδών των γονέων τους ήταν χαμηλότερο (Λυκείου, Γυμνασίου και Δημοτικού). Τελικά παρατηρείται ότι το κοινωνικο-μορφωτικό περιβάλλον επηρεάζει σημαντικά τα επίπεδα μεταγνώσης, συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της.