H Επίδραση των Μεθόδων Αμοιβαίας Διδασκαλίας και Αυτοελέγχου στην Παρακίνηση και την Ικανοποίηση από το Μάθημα της Φυσικής Αγωγής
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2009.1328Λέξεις-κλειδιά:
μέθοδοι διδασκαλίας, παρακίνηση, ικανοποίηση από το μάθημαΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να εξεταστούν η επίδραση της εφαρμογής δυο διαφορετικών μεθόδων διδασκαλίας στην εσωτερική–εξωτερική παρακίνηση και την ικανοποίηση από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Επίσης, εξετάστηκαν οι επιδράσεις της διδασκαλίας στην επίδοση σε τρεις κινητικές δεξιότητες της καλαθοσφαίρισης. Στην έρευνα συμμετείχαν 106 μαθητές της Α΄ Γυμνασίου (57 αγόρια και 49 κορίτσια) ηλικίας περίπου 12 ετών (Μ=12.03±.21). Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση κατάλληλα προσαρμοσμένων ερωτηματολογίων και κινητικών τεστ καλαθοσφαίρισης. Όλες οι κλίμακες των ερωτηματολογίων είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής συνοχής (α>.61). Το δείγμα χωρίστηκε σε 3 ομάδες: α) ομάδα αμοιβαίας διδασκαλίας, β) ομάδα αυτοελέγχου και γ) ομάδα ελέγχου. Εφαρμόστηκε ένα παρεμβατικό πρόγραμμα εξάσκησης των μαθητών σε τρεις δεξιότητες καλαθοσφαίρισης, με την μέθοδο της αμοιβαίας διδασκαλίας και του αυτοελέγχου στις αντίστοιχες ομάδες (α και β). Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές που διδάχθηκαν τα αντικείμενα με τη μέθοδο του αυτοελέγχου είχαν υψηλότερα σκορ σε σύγκριση με τους μαθητές της αμοιβαίας διδασκαλίας στις κλίμακες της εσωτερικής παρακίνησης και της αναγνωρίσιμης ρύθμισης. Στο σύνολο των μετρήσεων και τα δυο φύλα αύξησαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, με τα αγόρια να υπερτερούν στα κινητικά τεστ. Τα αποτελέσματα της έρευνας υποστηρίζουν ότι η εφαρμογή μαθητοκεντρικών μεθόδων διδασκαλίας έχει θετική επίδραση στην ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και εσωτερικών παρακινούμενων συμπεριφορών των μαθητών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής