Επικοινωνιακός λόγος: Συνείδηση και γνώση στην εκπαίδευση και εξσυσία
Περίληψη
Στόχος του άρθρου αυτού είναι η διερεύνηση του τρόπου με το οποίο η γλώσσα, ως εργαλείο επικοινωνίας, χρησιμοποιήθηκε λειτουργικά στις βασικές δραστηριότητες του ανθρώπου στη νεώ
τερη και σύγχρονη εποχή. Συγκεκριμένα, εξετάζεται κατά πόσο το γλωσσικό αυτό όργανο συνέβαλε στη θετική εξέλιξη του σύγ
χρονου ανθρώπου και σε ποιο βαθμό ενισχύθηκε ή όχι η ουσιαστική ανθρώπινη επικοινωνία με τη μεσολάβηση των τεχνολογικά
εξελισσόμενων μέσων επικοινωνίας. Ταυτόχρονα, επιχειρείται μια ανάλυση που αφορά τη σχέση της γλώσσας με την πραγματική
γνώση αλλά και την εξουσία ώστε να φωτιστούν οι πτυχές εκείνες που σχετίζονται με τις πλευρές εξουσίας οι οποίες απορρέ
ουν από την κυριαρχία για την οποία χρησιμοποιείται και μια διαφορετική γλωσσική μέθοδος επικοινωνίας. Παράλληλα, επιχειρεί
ται μια κριτική ανάλυση για το κύριο σύστημα γλώσσας και γνώσης που επικράτησε στο δυτικό κόσμο, καθώς και η επίδραση
που αυτό είχε εξελικτικά στο διαμορφούμενο πολιτισμό του.