Η άτυπη κοινωνική οργάνωση της εκπαίδευσης και η πρακτική των εκπαιδευτικών στο χώρο του σχολείου
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.2001.1895Περίληψη
Τα επίσημα προγράμματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών (υλοποιημένα πριν ή μετά την είσοδο του εκπαιδευτικού σrο χώρο εργασίας) και των σχολικών πρακτικών, έτσι όπως προσδιορίζονται από τα τεκμήρια της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής, έχουν τις ίδιες όψεις σε όλα τα κράτη που εμφανίζουν θεσμικό ισομορφισμό. Παρά το γεγονός ότι ο βασικός στόχος αυτών των πολιτικών είναι η παραγωγή ενός προτιμητέου και ελεγχόμενου
τύπου εκπαιδευτικού, πυκνά δίκτυα σχέσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών μπορούν να 0)(11ματισθούν στο χώρο του σχολείου, στη βάση συνηθισμένων διαδικασιών επαγγελματικής κοινωνικοποίησης, λειτουργώντας ανταγωνιστικά ή και παράλληλα με
την επίσημη εκπαιδευτική πολιτική. Αυτά τα δίκτυα συγκροτούν την κοινωνική βάση άτυπων διαδικασιών εκπαίδευσης των εκπαιδευτικών και παγίωσης άτυπων σχολικών πρακτικών.