Η πολιτική παιδεία μέσω των σχολικών πρακτικών

Συγγραφείς

  • Θεόδωρος Μυλωνάς

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.1996.1689

Περίληψη

Η εμπρόθετη και θεσμοθετημένη πολιτική εκπαίδευση που παρέχει το σχολείο μέσω κάποιων μαθημάτων ή δραστηριοτήτων
αλλά και μέσω του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας του, σε τελευταία ανάλυση, κοινωνικοποιεί, δηλαδή εντάσσει στο δεδομέ
νο. Η παρούσα ανάλυση έχει ως αφετηρία την υπόθεση ότι την πολιτική παιδεία, και όχι εκπαίδευση, μέσα στο σχολείο επιτελούν, με τρόπο ωσμωτικό, κυρίως οι άτυπες πρακτικές, δηλαδή εκείνες που προκύπτουν από διακυβεύσεις και διευθετήσεις μεταξύ των ίδιων των «υποκειμένων» προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους.
Η ανάλυση των δεδομένων του πεδίου καταλήγει σε ένα πρώτο συμπέρασμα: Φαίνεται πως εντός του σχολείου οι ίδιοι οι
μαθητές αυτο-ασκούν τις πολιτικές τους ευαισθησίες και διαμορφώνουν τις πολιτικές τους οπτικές που παίρνουν την μορφή όχι
τόσο της αντίστασης όσο της ανταρσίας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2023-02-06

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μυλωνάς Θ. (2023). Η πολιτική παιδεία μέσω των σχολικών πρακτικών. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 5(18). https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.1996.1689

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα