Εκπαιδευτική πολιτική: Μια επισκόπηση των σύγχρονων θεωρητικών προσεγγίσεων

Συγγραφείς

  • Θανάσης Λαΐνας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.1995.1662

Περίληψη

Στο άρθρο αυτό επιχειρείται επισκόπηση των κυριοτέρων θεωρητικών προσεγγίσεων στη μελέτη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Σε
αναφορά με τη διαδικασία της εκπαιδευτικής πολιτικής, το ορθολογικό-αναλυτικό, το αποσπασματικό και το μικτό-διερευνητικό υπόδειγμα παρουσιάζονται. Στην περίπτωση των πρωταγωνιστών της εκπαιδευτικής πολιτικής, γίνεται επισκόπηση του φιλελεύθερου, του πολυκεντρικού-πολυομαδικού και του ταξικού υποδείγματος. Οσον αφορά στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής πολιτικής, επισημαίνεται η μεγάλη ποικιλία και ο διεπιστημονικός χαρακτήρας των σχετικών μελετών, παρουσιάζονται τα κύρια χαρακτηριστικά της «ανάλυσης της εκπαιδευτικής πολιτικής» και, τέλος, γίνεται αναφορά στο πρόβλημα των σχέσεων εκπαιδευτικής έρευνας και εκπαιδευτικής πολιτικής. Ως κατακλείδα, προτείνεται η συνθετική χρήση των διαφόρων προσεγγίσεων και υποδειγμάτων κατά τη μελέτη της εκπαιδευτικής πολιτικής.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2023-01-16

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Λαΐνας Θ. (2023). Εκπαιδευτική πολιτική: Μια επισκόπηση των σύγχρονων θεωρητικών προσεγγίσεων. Το Βήμα των Κοινωνικών Επιστημών, 4(16). https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.sst.1995.1662

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα