Επίπεδα Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε Ενήλικες Χορευτές Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού και Ομαδικά Ασκούμενους

Συγγραφείς

  • Μαρία Μπουγιέση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Πέτρος Ντίνας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Βασιλική Ζήση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ελιζάνα Πολλάτου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ιωάννης Θεοδωράκης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1566

Λέξεις-κλειδιά:

ομαδικά προγράμματα άσκησης, δραστηριότητες αναψυχής, ενσυναίσθηση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να εξετάσει τις διαφορές στη Συναισθηματική Νοημοσύνη (ΣΝ) μεταξύ συμμετεχόντων σε διαφορετικές μορφές φυσικής δραστηριότητας. Για να αποφευχθούν επιδράσεις από άλλους παράγοντες, εκτός από το είδος της φυσικής δραστηριότητας, εφαρμόστηκαν αυστηρά κριτήρια επιλογής. Οι συμμετέχοντες (n=299) επιλέχθηκαν ώστε να αντιστοιχούν σε δύο ηλικιακές ομάδες: α) 25-34 ετών (νέοι ενήλικες, n=150) και β) > 60 ετών (ηλικιωμένοι ενήλικες, n=149) και σε κάθε ηλικιακή ομάδα σε τρεις υποομάδες: α) χορευτές ελληνικού παραδοσιακού χορού, β) συμμετέχοντες σε ομαδικά μη χορευτικά προγράμματα άσκησης όπως Pilates/Yoga και γ) καθιστικός τρόπος ζωής. Η ΣΝ αξιολογήθηκε με την Ελληνική κλίμακα ΣΝ και η φυσική δραστηριότητα αξιολογήθηκε με την κλίμακα Leisure Time of Physical Activity. Από τα αποτελέσματα βρέθηκε ότι οι νεότεροι παρουσίασαν υψηλότερα σκορ στην ‘έκφραση και αναγνώριση συναισθημάτων’ από ότι οι μεγαλύτερης ηλικίας συμμετέχοντες, ενώ οι χορευτές ελληνικού παραδοσιακού χορού παρουσίασαν υψηλότερα επίπεδα ΣΝ από τις άλλες δύο ομάδες. Από τα στοιχεία της παρούσας εργασίας φαίνεται πως ο ελληνικός παραδοσιακός χορός συνδέεται θετικά με την ενσυναίσθηση και τη ψυχική υγεία των ενηλίκων.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2021-11-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μπουγιέση Μ., Ντίνας Π., Ζήση Β., Πολλάτου Ε., & Θεοδωράκης Ι. (2021). Επίπεδα Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε Ενήλικες Χορευτές Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού και Ομαδικά Ασκούμενους. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 19(3), 134–144. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1566

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>