Το Φάσμα
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1489Λέξεις-κλειδιά:
Φάσμα, στυλ διδασκαλίας, διδακτικά πρότυπαΠερίληψη
Το Φάσμα των Στυλ Διδασκαλίας είναι ένα θεωρητικό πλαίσιο που εδώ και πενήντα χρόνια λειτουργεί ως εργαλείο διδασκαλίας και έρευνας στη φυσική αγωγή. Σύμφωνα με τους Mosston και Ashworth (2008), το Φάσμα αποτελείται από 11 στυλ διδασκαλίας που προκύπτουν από τη συμμετοχή δασκάλου και μαθητών στη λήψη αποφάσεων. Τα 11 στυλ εντάσσονται σε δύο κατηγορίες: Στα αναπαραγωγικά και στα παραγωγικά. Η παρούσα εργασία διερευνά τη σχέση του Φάσματος με μια σειρά εκπαιδευτικών ζητημάτων όπως η ανατροφοδότηση, η πειθαρχία, η παρακίνηση και η υπευθυνότητα. Δίνονται ερμηνείες σχετικά με τους λόγους που τα 11 στυλ αποκτούν διαφορετική σημασία όταν τα ζητήματα αυτά αντιμετωπίζονται υπο το φως του κάθενος στυλ ξεχωριστά. Επίσης, περιγράφεται η εφαρμογή του Φάσματος σε σχέση με τον σχεδιασμό, την αξιολόγηση και τον στοχασμό πάνω σε διδακτικά πρότυπα και συμπεριφορές.