Προωθώντας την ανάπτυξη των μεταγνωστικών διεργασιών μέσω της διδασκαλίας των παιχνιδιών προς κατανόηση

Συγγραφείς

  • Αθανασία Χατζηπαντελή ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Λέξεις-κλειδιά:

παιχνίδια κατανόησης, καλαθοσφαίριση, μεταγνώση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση της τακτικής
προσέγγισης των παιχνιδιών κατανόησης (TGfU) κατά τη διδασκαλία της καλαθοσφαίρισης
στην ανάπτυξη των μεταγνωστικών διεργασιών. Εβδομήντα τρεις μαθητές, ηλικίας 11 ετών
συμμετείχαν στην έρευνα, εκ των οποίων οι 29 (13 αγόρια και 16 κορίτσια) αποτελούσαν την
πειραματική ομάδα και οι 44 (21 αγόρια και 23 κορίτσια) την ομάδα ελέγχου. Ειδικότερα, η
πειραματική ομάδα διδάχθηκε την ενότητα της καλαθοσφαίρισης σύμφωνα με την τακτική
προσέγγιση «παιχνίδια προς κατανόηση» βάσει της οποίας δίνεται περισσότερη έμφαση στην
τακτική ενός παιχνιδιού, ενώ η ομάδα ελέγχου τη διδάχθηκε χωρίς καμία παρέμβαση στη
διδασκαλία. Η αξιολόγηση των μεταγνωστικών διεργασιών έγινε με το ερωτηματολόγιο
μεταγνώσης των Θεοδοσίου και Παπαϊωάννου (2006). Η ανάλυση διακύμανσης με
επαναλαμβανόμενες μετρήσεις έδειξε ότι υπήρχαν στατιστικά σημαντικές διαφορές ανάμεσα
στην πειραματική και την ομάδα ελέγχου ως προς τις μεταγνωστικές διεργασίες. Σύμφωνα
λοιπόν με τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης, η τακτική προσέγγιση «παιχνίδια
προς κατανόηση» φάνηκε να συμβάλλει θετικά στην ανάπτυξη των μεταγνωστικών
διεργασιών και συνεπώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί ως εναλλακτικός τρόπος διδασκαλίας
των αθλοπαιδιών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2012-06-18

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χατζηπαντελή Α., & Διγγελίδης Ν. (2012). Προωθώντας την ανάπτυξη των μεταγνωστικών διεργασιών μέσω της διδασκαλίας των παιχνιδιών προς κατανόηση. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 10(1), 30–37. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1374

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>