Συναισθηματική Νοημοσύνη, Ηλικία και Φυσική Δραστηριότητα: Ανασκόπηση Σύγχρονης Βιβλιογραφίας

Συγγραφείς

  • Στεφανία Γρηγορίου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Βασιλική Ζήση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Φρίξος Τάχιας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μάριλυν Γκιλυάνα ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μαρία Μπουγιέση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1373

Λέξεις-κλειδιά:

Συναισθηματική Νοημοσύνη, Φυσική Δραστηριότητα, ηλικία

Περίληψη

Η συναισθηματική νοημοσύνη (ΣΝ) θεωρείται ως μια ικανότητα του ατόμου να διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα συναισθήματά του. Αναφέρεται ως ιδιαίτερα σημαντική για τις διαπροσωπικές και κοινωνικές σχέσεις. Έντονο ερευνητικό ενδιαφέρον παρουσιάζεται για την έννοια της ΣΝ στον εργασιακό χώρο και κυρίως γύρω από τους παράγοντες που την επηρεάζουν Στην παρούσα εργασία το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στη σχέση της με τη φυσική δραστηριότητα σε διαφορετικές ηλικίες. Από τη σύντομη ανασκόπηση σύγχρονης βιβλιογραφίας διαφαίνεται ελαφρώς υψηλότερη συναισθηματική νοημοσύνη των ηλικιωμένων ατόμων το οποίο σημαίνει ότι πρόκειται για μία διαδικασία αναπτυσσόμενη με την πάροδο του χρόνου, ικανή προς μάθηση η οποία δύναται να βελτιωθεί δια μέσου εμπειριών ζωής. Η ΣΝ φαίνεται ότι σχετίζεται θετικά με την
καλή υγεία αλλά και με τις συνήθειες άσκησης. Πιο συγκεκριμένα η συμμετοχή σε έντονες και μέτρια έντονες φυσικές δραστηριότητες φαίνεται να επηρεάζει θετικά τη ΣΝ. Τα παραπάνω ευρήματα συνδέουν τη συναισθηματικής νοημοσύνη με τις συμπεριφορές υγείας, διεγείροντας παράλληλα την ερευνητική αναζήτηση σχέσεων μεταξύ συναισθηματικής νοημοσύνης στο χώρο της άσκησης και της φυσικής δραστηριότητας σε διαφορετικές ηλικίες.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2012-06-05

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Γρηγορίου Σ., Ζήση Β., Τάχιας Φ., Γκιλυάνα Μ., & Μπουγιέση Μ. (2012). Συναισθηματική Νοημοσύνη, Ηλικία και Φυσική Δραστηριότητα: Ανασκόπηση Σύγχρονης Βιβλιογραφίας. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 10(1), 17–29. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1373

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 > >>