Αξιολόγηση της Συμπεριφοράς Προπονητών Αναπτυξιακών Ηλικιών μέσω Συστηματικής Παρατήρησης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2009.1338Λέξεις-κλειδιά:
CBAS, ανατροφοδότηση, προπονητική συμπεριφορά, συστηματική παρατήρησηΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν διττός: α) η προσαρμογή και ο έλεγχος αξιοπιστίας του Coaching Behavior Assessment System (CBAS; Smith et al., 1977) σε Ελληνικό πληθυσμό (Σύστημα Αξιολόγησης της Προπονητικής Συμπεριφοράς-ΣΑΠΣ) και β) η καταγραφή και αξιολόγηση της προπονητικής συμπεριφοράς εννέα προπονητών καλαθοσφαίρισης και χειροσφαίρισης αναπτυξιακών ηλικιών, μέσω της ανατροφοδότησης που παρείχαν και οι οποίες αντιστοιχούν στις 12 κατηγορίες του οργάνου. Όσον αφορά την αξιοπιστία της Ελληνικής εκδοχής του οργάνου, αυτή κυμάνθηκε σε αποδεκτά επίπεδα, τόσο μεταξύ των παρατηρητών (k=.79), όσο και μεταξύ του ίδιου παρατηρητή (k=.81). Μεγάλο ποσοστό των καταγεγραμμένων συμπεριφορών των προπονητών αφορούσε Τεχνική Οδηγία μετά από Λάθος και Γενική Τεχνική Οδηγία, ενώ ακολούθησαν η Γενική Ενθάρρυνση και η Θετική Ενίσχυση. Συνεπή με ευρήματα προηγούμενων ερευνών, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας δείχνουν πως η διόρθωση λαθών, όπως επίσης η ενθάρρυνση/ενίσχυση, αποτελούν τις συχνότερα καταγεγραμμένες προπονητικές συμπεριφορές.