Αξιολόγηση και Προοπτική Βιωσιμότητας Προγράμματος Ολυμπιακής Παιδείας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2007.1211Λέξεις-κλειδιά:
Πρόγραμμα Ολυμπιακής Παιδείας, Αξιολόγηση πλαισίου, Ελληνικό σχολείοΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η αξιολόγηση των πεπραγμένων στο πλαίσιο του Προγράμματος
Ολυμπιακής Παιδείας και η διαμόρφωση προτάσεων για την βιωσιμότητά του. Η εργασία αυτή βασίστηκε στο Θεωρητικό Σχήμα του Stufflebeam, Context=Πλαίσιο, Input=Εισαγωγή, Process=Διαδικασία, Product=
Αποτέλεσμα, (CIPP), και υλοποιήθηκε με βάση την αξιολόγηση πλαισίου (context evaluation) ακολουθώντας
τις φάσεις, τα στάδια και τις ενέργειες που προτείνονται από το συγκεκριμένο μοντέλο. Τα αποτελέσματα της
μελέτης πιστοποίησαν ότι το Πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας με τον τρόπο που υλοποιείται, αποτελεί
μια πολύ σοβαρή εκπαιδευτική «επένδυση» και είναι ίσως το πλέον καινοτόμο Πρόγραμμα του εκπαιδευτικού
μας συστήματος και μια ουσιαστική διεθνής προσφορά της χώρας μας στο Ολυμπιακό κίνημα και στη διεθνή
εκπαιδευτική κοινότητα. Η μόνιμη ένταξη του Προγράμματος στο εκπαιδευτικό σύστημα καλύπτει λόγους
ιστορικούς, παιδαγωγικούς, κοινωνικούς, εργασιακούς και καινοτομίας ενώ η συνέχισή του κρίνεται όχι μόνο
απαραίτητη αλλά και εφικτή. Με βάση την αξιολόγηση προτείνονται δύο τρόποι ένταξης του Προγράμματος: α) Ένταξη/ ενσωμάτωση της Ολυμπιακής Παιδείας στο γνωστικό αντικείμενο της Φυσικής Αγωγής στην
Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και παράλληλη αύξηση των ωρών διδασκαλίας της Φυσικής Αγωγής ή β) Ένταξη
της Ολυμπιακής Παιδείας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση στο ολοήμερο σχολείο.