Επίδραση της Πλοκής Περιεχομένου και της Μεταβλητότητας της Εξάσκησης στην Εκμάθηση Δεξιοτήτων Πετοσφαίρισης στη Γ΄ Τάξη Γυμνασίου

Συγγραφείς

  • Μαρία Μιχαλοπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ειρήνη Δημοπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ελένη Ζέτου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Θωμάς Κουρτέσης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

σχολική φυσική αγωγή, μεταβλητότητα εξάσκησης, πλοκή περιεχομένου, πετοσφαίριση

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση της επίδρασης του συνδυασμού τυχαίας και μεταβαλλόμενης μεθόδου εξάσκησης, στη μάθηση μίας σύνθετης δεξιότητας πετοσφαίρισης στο μάθημα φυσικής αγωγής της Γ΄ τάξης του Γυμνασίου. Δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 120 μαθητές και μαθήτριες της Γ΄ τάξης (58 κορίτσια, 62 αγόρια), ηλικίας 14 - 15 ετών (M= 14.9, SD=0.3 έτη). Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 3 ομάδες (2 πειραματικές και μία ελέγχου). Τα άτομα της πειραματικής ομάδας Α (ΠΑ,n = 40), είχαν κατά τη διάρκεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς συμμετάσχει σε 10 μαθήματα όπου εξασκήθηκαν με το συνδυασμό της μεταβαλλόμενης και της τυχαίας μεθόδου εξάσκησης σε 3 δεξιότητες πετοσφαίρισης (πάσα, μανσέτα και σέρβις).Τα μέλη της πειραματικής ομάδας Β (ΠΒ, n = 40) διδάχθηκαν κατά την προηγούμενη χρονιά τις αντίστοιχες δεξιότητες, χωρίς όμως να χρησιμοποιηθεί ο παραπάνω συνδυασμός των μεθόδων εξάσκησης. Τα άτομα της ομάδας ελέγχου (ΟΕ, n = 40) διδάχθηκαν τη δεξιότητα με τον συνδυασμό της ομαδοποιημένης και της σταθερής μεθόδου εξάσκησης. Η δεξιότητα κριτήριο ήταν μία σύνθετη δεξιότητα η οποία περιλάμβανε τις δεξιότητες της πάσας, του καρφιού και της μανσέτας. Από τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας διαπιστώθηκε σημαντική αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο παραγόντων (p<.001). Οι σημαντικές διαφορές εντοπίστηκαν για την ΠΑ μεταξύ αρχικής και τελικής μέτρησης (p<.01), τελικής και μέτρησης διατήρησης (p< .001) και μεταξύ αρχικής και μέτρησης διατήρησης (p<.001), ενώ δεν εντοπίστηκαν διαφορές για την ΠΒ και την ΟΕ. Συμπερασματικά ο συνδυασμός της τυχαίας και της μεταβαλλόμενης μεθόδου εξάσκησης συμβάλει σημαντικά στην απόκτηση και διατήρηση της σύνθετης δεξιότητας, μόνο όταν έχει προηγηθεί εξάσκηση με τις αντίστοιχες μεθόδους εξάσκησης των απλών δεξιοτήτων πετοσφαίρισης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2007-04-27

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μιχαλοπούλου Μ., Δημοπούλου Ε., Ζέτου Ε., & Κουρτέσης Θ. (2007). Επίδραση της Πλοκής Περιεχομένου και της Μεταβλητότητας της Εξάσκησης στην Εκμάθηση Δεξιοτήτων Πετοσφαίρισης στη Γ΄ Τάξη Γυμνασίου. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 5(1), 10–18. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1174

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>