∆ιαπολιτισµική Προσέγγιση στη Φυσική Αγωγή
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1132Λέξεις-κλειδιά:
διαπολιτισµικότητα, διαπολιτισµική εκπαίδευση, Φυσική ΑγωγήΠερίληψη
Η εργασία αυτή επικεντρώνεται στο θέµα της διαπολιτισµικότητας στη Φυσική Αγωγή. Το φαινόµενο της διαπολιτισµικότητας υπήρχε από την αρχαιότητα και δεν είναι πρόσφατο για την ανθρωπότητα. Όµως, τα νέα δεδοµένα που συνεπιφέρει η κλιµάκωση του µεταναστευτικού κύµατος προς την Ελλάδα, έχουν φέρει το θέµα της διαπολιτισµικότητας στο προσκήνιο γενικότερα αλλά και ειδικότερα στους τοµείς της εκπαίδευσης. Και αυτό γιατί τα προβλήµατα της διαπολιτισµικότητας εκδηλώνονται περισσότερο στην εκπαίδευση, αφού εκεί διαπαιδαγωγούνται οι νέες γενιές και διαµορφώνεται κατά ένα µέρος το σύστηµα αξιών µιας χώρας. Πιο συγκεκριµένα, η Φυσική Αγωγή, επειδή παρουσιάζει έντονο το στοιχείο της κοινωνικής αλληλεπίδρασης, παίζει σηµαντικό ρόλο στη διαπολιτισµική εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό, οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής, που επιθυµούν το µάθηµά τους να βοηθήσει στην ενσωµάτωση όλων των µαθητών, καλό θα ήταν να εφαρµόσουν προγράµµατα διαπολιτισµικής εκπαίδευσης, δηµιουργώντας έτσι, ένα διαπολιτισµικό περιβάλλον εντός των τάξεων τους. Το γεγονός ότι ο αθλητισµός και η Φυσική Αγωγή συχνά λογαριάζονται ως χώροι ίσης ευκαιρίας και ρατσιστικής αρµονίας διευκολύνει τη δηµιουργία ενός διαπολιτισµικού περιβάλλοντος στο µάθηµα Φυσικής Αγωγής.