Προκαταρκτική Μελέτη της Εγκυρότητας Ερωτηµατολογίου, µε Βάση το Μοντέλο των Σταδίων Αλλαγής ως προς την Άσκηση - Φυσική ∆ραστηριότητα

Συγγραφείς

  • Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ευάγγελος Μπεµπέτσος ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Σουλτάνα Καφετζή ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Αλέξανδρος Σάγκοβιτς ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

ερωτηµατολόγιο σταδίων αλλαγής, φυσική δραστηριότητα

Περίληψη

Η µελέτη στηρίχθηκε στο µοντέλο των σταδίων αλλαγής συµπεριφοράς, σύµφωνα µε το οποίο οι άνθρωποι ανάλογα µε τις στρατηγικές/διαδικασίες που υιοθετούν ως προς την άσκηση ταξινοµούνται στα στάδια αδιαφορίας, σκέψης, προετοιµασίας, πράξης και διατήρησης της άσκησης. Σκοπός της µελέτης ήταν η προκαταρκτική µελέτη της εγκυρότητας ενός ερωτηµατολογίου ∆ιαδικασιών Αλλαγής ως προς την Ασκηση. Στα ερωτηµατολόγια απάντησαν 482 φοιτητές και φοιτήτριες ΤΕΦΑΑ. Τα δεδοµένα από την παραγοντική ανάλυση υποστηρίζουν την παραγοντική εγκυρότητα του ερωτηµατολογίου, αλλά ταυτόχρονα δηλώνουν ότι
χρειάζονται κάποιες τροποποιήσεις και περαιτέρω βελτίωση. Οι κλίµακες για τις διαδικασίες αλλαγής ταξινόµησαν τους φοιτητές στα στάδια αλλαγής που αναµένονται σύµφωνα µε τη θεωρία, αλλά µόνο οι µισές διαδικασίες συνέβαλαν σ’ αυτή την ταξινόµηση. Οι φοιτητές που ασκούνταν συχνά είχαν υψηλότερη τιµή σε όλες τις διαδικασίες αλλαγής απ’ ότι οι φοιτητές που ασκούνται σπάνια ή καθόλου. Τα αποτελέσµατα είναι ενθαρρυντικά τόσο για την εγκυρότητα των παρόντων οργάνων µέτρησης όσο και για τη σηµασία του µοντέλου ως προς την προαγωγή της άσκησης και φυσικής δραστηριότητας στη χώρα µας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2005-04-04

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπαϊωάννου Α., Μπεµπέτσος Ε., Καφετζή Σ., & Σάγκοβιτς Α. (2005). Προκαταρκτική Μελέτη της Εγκυρότητας Ερωτηµατολογίου, µε Βάση το Μοντέλο των Σταδίων Αλλαγής ως προς την Άσκηση - Φυσική ∆ραστηριότητα. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 4(1), 78–86. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1123

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>