Η Επίδραση ενός Προσαρµοσµένου Προγράµµατος Άσκησης στην Ανάπτυξη της Αδρής Κινητικότητας και της Κινητικής Απόδοσης Εφήβων µε Σπαστική Ηµιπληγία

Συγγραφείς

  • Ιφιγένεια Κάνδραλη ∆ηµόσιο Ειδικό Γυµνάσιο (ΕΛΕΠΑΠ), Θεσσαλονίκη
  • Γεώργιος Κατσιµάνης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Κοσµάς Χριστούλας ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Χριστίνα Ευαγγελινού ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Νικολέτα Αγγελοπούλου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1118

Λέξεις-κλειδιά:

αδρή κινητική λειτουργία, GMFM, GMΡM, εγκεφαλική παράλυση

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν να αξιολογήσει την επίδραση ενός προσαρµοσµένου προγράµµατος άσκησης στην αδρή κινητική λειτουργία και απόδοση εφήβων µε Σπαστική Ηµιπληγία (ΣΗ), από εγκεφαλική παράλυση (ΕΠ). Στη µελέτη συµµετείχαν 10 έφηβοι µε ΣΗ (13-17 ετών), οι οποίοι µέχρι τότε παρακολουθούσαν προγράµµατα φυσικοθεραπείας και φυσικής αγωγής. Χωρίστηκαν τυχαία σε δύο οµάδες των 5 ατόµων, εκ των οποίων η µία ήταν η οµάδα παρέµβασης (Οµάδα Α) και η άλλη η οµάδα ελέγχου (Οµάδα Β). Η Οµάδα Α εξασκήθηκε µόνο στο προσαρµοσµένο πρόγραµµα άσκησης το οποίο είχε διάρκεια 12 εβδοµάδες, τρεις φορές την εβδοµάδα από 50 λεπτά η κάθε ενότητα, ενώ η οµάδα Β ακολούθησε µόνο το συνηθισµένο πρόγραµµα του σχολείου, τέσσερις φορές την εβδοµάδα. Πραγµατοποιήθηκαν τεστ εκτίµησης πριν και µετά το πέρας των προγραµµάτων για να αξιολογηθεί η αδρή κινητική λειτουργία και απόδοση των εφήβων µε ΣΗ και των δύο οµάδων. Τα όργανα που χρησιµοποιήθηκαν ήταν το GMFM (Gross Motor Function Measure, Μέτρηση Αδρής Κινητικής Λειτουργίας) και το GMΡM (Gross Motor Performance Measure, Μέτρηση Αδρής Κινητικής Απόδοσης). Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι το προσαρµοσµένο πρόγραµµα άσκησης είχε θετική επίδραση στην οµάδα παρέµβασης καθώς βελτιώθηκαν οι κινητικές δεξιότητες των εφήβων, τόσο ποσοτικά (p<.001) όσο και ποιοτικά (p<.001). Καµία διαφορά δεν υπήρξε µεταξύ της αρχικής και τελικής µέτρησης
στην οµάδα ελέγχου. Συµπερασµατικά, οι έφηβοι µε ΣΗ της µελέτης αυτής, µπορούν να βελτιώσουν τις κινητικές τους δεξιότητες ποσοτικά και ποιοτικά, συµµετέχοντας σε ένα προσαρµοσµένο πρόγραµµα άσκησης

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2006-03-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κάνδραλη Ι., Κατσιµάνης Γ., Χριστούλας Κ., Ευαγγελινού Χ., & Αγγελοπούλου Ν. (2006). Η Επίδραση ενός Προσαρµοσµένου Προγράµµατος Άσκησης στην Ανάπτυξη της Αδρής Κινητικότητας και της Κινητικής Απόδοσης Εφήβων µε Σπαστική Ηµιπληγία. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 4(1), 45–56. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1118

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα