∆ηµιουργία Κλίµακας Καταγραφής Συµπεριφοράς των Μαθητών µε Βάση το Μοντέλο του Hellison
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1114Λέξεις-κλειδιά:
προσωπική υπευθυνότητα, κοινωνική υπευθυνότητα, παραγοντική ανάλυση, Φυσική ΑγωγήΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η δηµιουργία και η διερεύνηση της δοµικής εγκυρότητας και της αξιοπιστίας µιας Κλίµακας Καταγραφής της συχνότητας εµφάνισης Συµπεριφορών των µαθητών, κατά τη διάρκεια του µαθήµατος της Φυσικής Αγωγής (ΚΚΣΦΑ) και των µαθηµάτων µέσα στη σχολική αίθουσα (ΚΚΣΣΑ), µε βάση το µοντέλο του Hellison. Αρχικά, επιλέχθηκαν 36 συµπεριφορές που επιδεικνύουν οι µαθητές κατά το µάθηµα της Φυσικής Αγωγής, µε βάση την άποψη ακαδηµαϊκών της Αθλητική Ψυχολογίας. Στη συνέχεια, 264 µαθητές Γυµνασίου ∆ιαπολιτισµικής Εκπαίδευσης συµπλήρωσαν την ΚΚΣΦΑ. Ακόµα, δύο φιλόλογοι καθηγητές τροποποίησαν την ΚΚΣΦΑ σε ΚΚΣΣΑ. Η ΚΚΣΣΑ συµπληρώθηκε από τέσσερις καθηγητές διαφορετικών ειδικοτήτων που αξιολόγησαν 92 µαθητές, από 23 ο καθένας. Τα δεδοµένα από την συµπλήρωση της ΚΚΣΦΑ και της ΚΚΣΣΑ υποβλήθηκαν σε παραγοντική ανάλυση και έλεγχο αξιοπιστίας. Η παραγοντική ανάλυση της ΚΚΣΦΑ αποκάλυψε έξι παράγοντες που εξήγησαν το 74.78% της συνολικής διακύµανσης. Οι δείκτες εσωτερικής συνοχής (Crondach’s a) βρέθηκαν να είναι υψηλοί για τους παράγοντες: Ανευθυνότητα (a=.81), Συνεργασία (a= .80), Στόχοι (a= .82), Προσπάθεια (a= .84) και ικανοποιητικοί για τους Συµµετοχή (a= .74) και Αποδοχή βοήθειας (a = .62). Η παραγοντική ανάλυση της ΚΚΣΣΑ, αποκάλυψε πέντε παράγοντες που εξήγησαν το 83.4% της συνολικής διακύµανσης. Ο δείκτης εσωτερικής συνοχής βρέθηκε να είναι υψηλός για τους παράγοντες: Συµµετοχή (a= .97), Ανευθυνότητα (a= .92), Συνεργασία (a= .93), Συνεργασία Εθνικοτήτων (a= .94) και ικανοποιητικός για τον παράγοντα Αποδοχή Βοήθειας (a= .79).