Η Επίδραση ∆ιαφορετικών Τύπων Ανατροφοδότησης στην Εκµάθηση της ∆εξιότητας του Σερβίς στην Πετοσφαίριση
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1113Λέξεις-κλειδιά:
ανατροφοδότηση, οπτική παρατήρηση, µοντέλοΠερίληψη
Η ανατροφοδότηση µε την µορφή προφορικών οδηγιών και παρατήρησης προτύπου (µοντέλου) έχει χρησιµοποιηθεί στην εκµάθηση δεξιοτήτων. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να ερευνηθεί η επίδραση της ανατροφοδότησης µε τη µορφή προφορικών οδηγιών, σε συνδυασµό µε ταυτόχρονη παρατήρηση του προτύπου και της ίδιας της δοκιµαζόµενης στη µάθηση µιας δεξιότητας του σερβίς στην πετοσφαίριση. Πενήντα τρεις µαθήτριες Γυµνασίου 12–15 ετών, χωρίστηκαν τυχαία κατά επίπεδα σε τρεις οµάδες και ασκήθηκαν σε ένα κοινό πρόγραµµα παρέµβασης 12 µονάδων εξάσκησης για την εκµάθηση του µετωπικού σερβίς από κάτω. Οι δοκιµαζόµενες της 1ης και 2ης πειραµατικής οµάδας λάµβαναν ως ανατροφοδότηση επίδειξη προτύπου, ενώ και οι τρεις οµάδες λάµβαναν προφορικές οδηγίες. Αξιολογήθηκε το αποτέλεσµα και η απόδοση των τεχνικών στοιχείων των δοκιµαζόµενων στη δεξιότητα του σερβίς πριν και στο τέλος του προγράµµατος παρέµβασης Τα αποτελέσµατα έδειξαν ότι και οι τρεις οµάδες (Π1, Π2, και Ε) βελτιώθηκαν σηµαντικά (p<.01) µόνο ως προς την απόδοση των τεχνικών στοιχείων και όχι στο αποτέλεσµα της δεξιότητας του σερβίς. Συµπερασµατικά, φαίνεται ότι κάθε τύπος επαυξηµένης ανατροφοδότησης που παρέχεται µε τη µορφή προφορικών οδηγιών και παρατήρησης προτύπου καθίσταται αποτελεσµατικός στην εκµάθηση κινητικών δεξιοτήτων.