Απόψεις Μαθητών Γυµνασίου Σχετικά µε την Ενσωµάτωση Συνοµηλίκων µε Οριακή Νοηµοσύνη Πριν και Μετά την Εφαρµογή Ενός Παρεµβατικού Προγράµµατος Αναψυχής

Συγγραφείς

  • Γεωργία Μαγγουρίτσα ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • ∆ηµήτριος Κοκαρίδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Γιάννης Θεοδωράκης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1092

Λέξεις-κλειδιά:

ενσωµάτωση, µαθητές γυµνασίου, οριακή νοηµοσύνη, αναψυχή

Περίληψη

Σκοπός της έρευνας ήταν η σύγκριση της άποψης των µαθητών και µαθητριών χωρίς αναπηρίες ως προς την ενσωµάτωση συνοµήλικων µαθητών µε οριακή νοητική υστέρηση στην τάξη τους κατά τη διάρκεια δραστηριότητας αναψυχής και η καταγραφή των απόψεων των µαθητών σχετικά µε τις προσαρµογές της δραστηριότητας στις ικανότητες των µαθητών µε αναπηρίες. Το δείγµα της έρευνας αποτελούσαν 79 µαθητές (43 αγόρια και 36 κορίτσια) Γυµνασίου που χωρίστηκαν σε δύο οµάδες (πειραµατική και ελέγχου). Η έρευνα περιλάµβανε αρχικά την εξοικείωση πέντε µαθητών µε οριακή νοηµοσύνη στη δραστηριότητα του σόφτµπολ που αντιπροσώπευε και τη δραστηριότητα της έρευνας. Στη συνέχεια, οι µαθητές της πειραµατικής οµάδας και οι συνοµήλικοί
τους µε αναπηρίες συµµετείχαν µαζί στη δραστηριότητα του σόφτµπολ µε τις αντίστοιχες προσαρµογές. Οι µαθητές της οµάδας ελέγχου δεν συµµετείχαν καθόλου στη δραστηριότητα και γενικά δεν ήρθαν σε επαφή µε τους µαθητές µε αναπηρίες. Πριν και µετά τη δραστηριότητα αναψυχής, οι δύο οµάδες συµπλήρωσαν το ερωτηµατολόγιο Σχεδιασµένης Συµπεριφοράς (Theodorakis, Bagiatis & Goudas, 1995) προκειµένου να εξεταστούν οι παράγοντες της στάσης, της πρόθεσης, του αντιλαµβανόµενου ελέγχου συµπεριφοράς, της ηθικής υποχρέωσης, των σηµαντικών άλλων, της ενηµέρωσης και της επιλογής των µαθητών και µαθητριών για την ενσωµάτωση των µαθητών µε οριακή νοηµοσύνη στην τάξη τους. Επιπλέον, η πειραµατική οµάδα, µετά το πέρας της δραστηριότητας του σόφτµπολ, συµπλήρωσε ένα δεύτερο ερωτηµατολόγιο (Block & Malloy, 1995) προκειµένου να εκτιµηθούν οι περαιτέρω προσαρµογές άσκησης που θα µπορούσαν να γίνουν. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι οι παράγοντες που φάνηκε να συντελούν περισσότερο στη δηµιουργία διαφορών στις επιµέρους συµπεριφορές των µαθητών ήταν το φύλο και η εµπειρία των συµµετεχόντων. Η εφαρµογή του παρεµβατικού προγράµµατος επέδρασε στη βελτίωση της στάσης των µαθητών της πειραµατικής οµάδας σε βαθµό που να αναδεικνύονται διαφορές µεταξύ της πειραµατικής οµάδας και της οµάδας ελέγχου.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2005-12-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Μαγγουρίτσα Γ., Κοκαρίδας ∆ηµήτριος, & Θεοδωράκης Γ. (2005). Απόψεις Μαθητών Γυµνασίου Σχετικά µε την Ενσωµάτωση Συνοµηλίκων µε Οριακή Νοηµοσύνη Πριν και Μετά την Εφαρµογή Ενός Παρεµβατικού Προγράµµατος Αναψυχής. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 3(3), 212–224. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1092

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>