∆ιαφορές µεταξύ Μαθητών Τµηµάτων Αθλητικής ∆ιευκόλυνσης Γυµνασίου και Λυκείου ως προς την Εσωτερική-Εξωτερική Παρακίνηση, τους Προσωπικούς Προσανατολισµούς, την Αντίληψη Αθλητικής Ικανότητας και το Κλίµα Παρακίνησης

Συγγραφείς

  • Νικόλαος ∆ιγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ζαφειρούλα Κοτσάκη ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1072

Λέξεις-κλειδιά:

Τµήµατα Αθλητικής ∆ιευκόλυνσης, εσωτερική – εξωτερική παρακίνηση, προσωπικοί προσανατολισµοί, αντίληψη εαυτού

Περίληψη

Η παρακίνηση των µαθητών στο µάθηµα της Φυσικής Αγωγής αλλάζει καθώς µεταβαίνουν σε µεγαλύτερες τάξεις. Ο σκοπός της παρούσας µελέτης ήταν να εξεταστούν οι διαφορές µεταξύ µαθητών των Τµηµάτων
Αθλητικής ∆ιευκόλυνσης Γυµνασίου και Λυκείου ως προς την εσωτερική-εξωτερική παρακίνηση, τους προσωπικούς προσανατολισµούς και την αντίληψη εαυτού. Στην έρευνα συµµετείχαν 191 άτοµα (114 αγόρια
και 77 κορίτσια), τα οποία ήταν µαθητές των Τ.Α.∆. (Α΄, Β΄, Γ΄ Γυµνασίου, ηλικίας 12-15 ετών) και των
Ε.Τ.Α.∆. (Α΄, Β΄, Γ΄ Λυκείου, ηλικίας 16-18 ετών). Οι µαθητές αυτοί δεν παρακολουθούν το κανονικό µάθηµα
της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο, αλλά ειδικό πρόγραµµα άσκησης. Η έρευνα πραγµατοποιήθηκε µε τη χρήση κατάλληλα προσαρµοσµένων ερωτηµατολογίων. Όλες οι κλίµακες είχαν αποδεκτούς δείκτες εσωτερικής
συνοχής (α>.60). Εφαρµόσθηκε ανάλυση διακύµανσης δύο ανεξάρτητων παραγόντων (two-way ANOVA)
προκειµένου να διερευνηθούν οι διαφορές: α) µεταξύ των δυο φύλων και β) µεταξύ Τ.Α.∆. και Ε.Τ.Α.∆. Από
τα αποτελέσµατα διαπιστώθηκε ότι υπήρχαν στατιστικά σηµαντικές διαφορές µεταξύ των δυο φύλων ως
προς την ικανοποίηση από το µάθηµα, τη διασκέδαση, την προσπάθεια, την ψυχική πίεση και την έλλειψη
παρακίνησης (p< .05). Τα αγόρια είχαν µεγαλύτερα σκορ σε σύγκριση µε τα κορίτσια. Μεταξύ των Τ.Α.∆. και
Ε.Τ.Α.∆. υπήρχαν στατιστικά σηµαντικές διαφορές ως προς την εσωτερική παρακίνηση, την αναγνωρίσιµη
ρύθµιση, τον προσανατολισµό στη δουλειά, το κλίµα παρακίνησης µε έµφαση στη µάθηση, το κλίµα παρακίνησης µε έµφαση στην αυτονοµία των µαθητών, το κλίµα παρακίνησης µε έµφαση στο «εγώ» των µαθητών και το κλίµα παρακίνησης µε έµφαση στην κοινωνική ενίσχυση (p< .05). Οι µαθητές του λυκείου είχαν χαµηλότερα σκορ σε σύγκριση µε τους µαθητές Γυµνασίου. Τα αποτελέσµατα συζητούνται υπό το πρίσµα της θεωρίας των στόχων επίτευξης (Nicholls, 1989) και συγκρίνονται µε ευρήµατα πρόσφατων ερευνών στον Ελληνικό χώρο µε µαθητές που παρακολουθούν το τυπικό µάθηµα της Φυσικής Αγωγής.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2005-05-23

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

∆ιγγελίδης Ν., Κοτσάκη Ζ., & Παπαϊωάννου Α. (2005). ∆ιαφορές µεταξύ Μαθητών Τµηµάτων Αθλητικής ∆ιευκόλυνσης Γυµνασίου και Λυκείου ως προς την Εσωτερική-Εξωτερική Παρακίνηση, τους Προσωπικούς Προσανατολισµούς, την Αντίληψη Αθλητικής Ικανότητας και το Κλίµα Παρακίνησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 3(1), 77–89. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1072

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>