Μέτρηση της Ρυθµικής Ικανότητας σε Μαθητές Γυµνασίου που Ασχολούνται µε Αθλητικές ∆ραστηριότητες Συνοδευµένες ή Όχι από Μουσική

Συγγραφείς

  • Ελιζάνα Πολλάτου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ελένη Λιάπα ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος ∆ιγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ευρυδίκη Ζαχοπούλου Τµήµα Βρεφονηπιοκοµίας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1066

Λέξεις-κλειδιά:

ρυθµός, κινητικές δραστηριότητες, αγόρια-κορίτσια γυµνασίου

Περίληψη

H ρυθµική ικανότητα αποτελεί βασικό παράγοντα της αντιληπτικοκινητικής ανάπτυξης των παιδιών
ενώ παράλληλα παίζει σηµαντικό ρόλο στην εκµάθηση κινητικών δεξιοτήτων. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να µελετηθεί η ρυθµική ικανότητα µαθητών-µαθητριών Γυµνασίου που ασχολούνται µε κινητικές
δραστηριότητες συνοδευόµενες ή όχι από µουσική. Το δείγµα της έρευνας αποτέλεσαν 125 παιδιά (62 αγόρια
και 63 κορίτσια) ηλικίας 13 ± 2 ετών. Για την αξιολόγηση της ρυθµικής ικανότητας χρησιµοποιήθηκε το
High/ Scope Beat Competence Analysis Test (Weikart & Carlton, 1995). Από την ανάλυση διακύµανσης δύο
ανεξάρτητων παραγόντων (2-way ANOVA) διαπιστώθηκε ότι υπήρχε στατιστικά σηµαντική επίδραση του
είδους της κινητικής δραστηριότητας στην επίδοση των παιδιών κατά τη δοκιµασία της ρυθµικής τους ικανότητας (p< .05). Οι µαθητές που ασχολούνταν µε την πετοσφαίριση, την καλαθοσφαίριση και την χειροσφαίριση (κινητικές δραστηριότητες που δεν συνοδεύονται από µουσική) είχαν πολύ χαµηλότερες επιδόσεις (ΜΟ=8.55, 7.77, 7.38 αντίστοιχα) από τους µαθητές που ασχολούνταν µε τους παραδοσιακούς χορούς (κινητικές δραστηριότητες που συνοδεύονται από µουσική, ΜΟ=10.46). Επίσης, υπήρξαν διαφορές της απόδοσης της ρυθµικής ικανότητας µεταξύ των δύο φύλων (p<.05, µε καλύτερα τα κορίτσια στους 124 κτύπους/λεπτό) ενώ η αλληλεπίδρασή µε τα αθλήµατα-κινητικές δραστηριότητες δεν ήταν στατιστικά σηµαντική. Από τα αποτελέσµατα συµπεραίνεται ότι η συνοδεία µουσικής σε κινητικές δραστηριότητες συµβάλει στην ανάπτυξη της ρυθµικής ικανότητας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2005-02-11

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Πολλάτου Ε., Λιάπα Ε., ∆ιγγελίδης Ν., & Ζαχοπούλου Ε. (2005). Μέτρηση της Ρυθµικής Ικανότητας σε Μαθητές Γυµνασίου που Ασχολούνται µε Αθλητικές ∆ραστηριότητες Συνοδευµένες ή Όχι από Μουσική. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 3(1), 22–28. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1066

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>