Η Άσκηση σαν Μέσο Αντιµετώπισης της Παιδικής και Εφηβικής Ιδιοπαθούς Σκολίωσης: Πρακτικές Εφαρµογές

Συγγραφείς

  • Αθηνά Ακριτίδου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ευρυδίκη Τσούγκου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Σοφία Βεντούρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Ζήση ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1044

Λέξεις-κλειδιά:

αποκατάσταση, σπονδυλική στήλη, στάση σώµατος

Περίληψη

Η ιδιοπαθής σκολίωση είναι µία τρισδιάστατη δυσµορφία της σπονδυλικής στήλης, άγνωστης αιτιολογίας, που στα παιδιά σχολικής ηλικίας εµφανίζεται σε ένα αξιοσηµείωτο ποσοστό. Στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει το 1.7%. Λόγω της προοδευτικής της τάσης, η σκολίωση αν δεν αντιµετωπιστεί έγκαιρα θα ταλαιπωρεί µε τα δυσάρεστα συµπτώµατα της τα παιδιά και κατά την ενηλικίωση τους. Η σωµατική άσκηση που στοχεύει στη διόρθωση της στάσης του σώµατος µέσα από ασκήσεις µυϊκής ενδυνάµωσης, ευκαµψίας, ισορροπίας και συντονισµού θεωρείται ότι έχει θετικά αποτελέσµατα στην αποκατάσταση αλλά και την ανακοπή της προοδευτικής τάσης αυτής της σκελετικής δυσµορφίας. Παράλληλα, βελτιώνει την αναπνευστική λειτουργία αλλά και τη δυνατότητα για άσκηση, που στα άτοµα µε σκολίωση είναι περιορισµένη. Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ένα πρόγραµµα ασκήσεων για παιδιά και εφήβους µε ελαφριά ή και µέτριου βαθµού σκολίωση, οι οποίες µπορεί να εφαρµοστούν και µέσα στα πλαίσια του µαθήµατος της Φυσικής Αγωγής στο σχολείο. Ακόµη, περιγράφονται οι αρχές, οι στόχοι και η ορθολογιστική για τον σχεδιασµό και την εφαρµογή παρόµοιων προγραµµάτων.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2004-09-25

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ακριτίδου Α., Τσούγκου Ε., Βεντούρη Σ., & Ζήση Β. (2004). Η Άσκηση σαν Μέσο Αντιµετώπισης της Παιδικής και Εφηβικής Ιδιοπαθούς Σκολίωσης: Πρακτικές Εφαρµογές. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 2(2), 138–147. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1044

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2