Αξιολόγηση της Φυσικής Κατάστασης που Προάγει την Υγεία στην Πρώτη Τάξη του ∆ηµοτικού Σχολείου & Οδηγίες για τη Βελτίωσή της Μέσω του Αεροβικού Χορού
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2004.1031Λέξεις-κλειδιά:
φυσική κατάσταση-υγεία, αεροβικός χορός, διδασκαλία, πρώτη σχολική ηλικία, FitnessgramΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν α) να παρουσιαστεί ένας έγκυρος τρόπος αξιολόγησης της φυσικής κατάστασης που σχετίζεται µε την υγεία, σε παιδιά της Α’ τάξης του δηµοτικού σχολείου και β) να δοθούν οδηγίες ανάπτυξής της µέσω του αεροβικού χορού. Για την αξιολόγηση των φυσικών ικανοτήτων προτείνεται η δέσµη Prudential Fitnessgram test (Cooper Institute for Aerobics Research, 1992). Τα τεστ της δέσµης αφορούν στην καρδιοαναπνευστική αντοχή, την ισχύ/αντοχή του άνω µέρους του σώµατος και των κοιλιακών, την ευλυγισία των ισχίων και του κορµού και τη σύσταση σώµατος. Για την επίτευξη του δεύτερου σκοπού της εργασίας, παρουσιάζονται οδηγίες και µέθοδοι διδασκαλίας του αεροβικού χορού που στην απλή τους µορφή µπορούν να εφαρµοστούν σε παιδιά που φοιτούν στην πρώτη τάξη της πρωτοβάθµιας εκπαίδευσης για τη βελτίωση της φυσικής τους κατάστασης-υγείας και την παράλληλη αύξηση του ενδιαφέροντος και της ευχαρίστησής τους από την άσκηση.