Ανησυχίες Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής

Συγγραφείς

  • Αµαλία Καραµπέκου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μαρία Χασάνδρα ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Μάριος Γούδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Λέξεις-κλειδιά:

Ανησυχίες, εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής, φοιτητές φυσικής αγωγής

Περίληψη

Σκοπός της εργασίας ήταν να προσαρµόσει το ερωτηµατολόγιο Teacher’ s Concerns Questionnaire – Physical Education (TCQ – PE; McBride, 1993) στα ελληνικά δεδοµένα και να καταγράψει τις ανησυχίες φοιτητών και εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής για τη διδασκαλία του µαθήµατος της φυσικής αγωγής στο σχολείο. Οι συµµετέχοντες φοιτητές ήταν 205 άτοµα µε µέσο όρο ηλικίας 20.44 έτη και προέρχονταν από τέσσερα τµήµατα Α.Ε.Ι. φυσικής αγωγής, από όλα τα έτη σπουδών. Οι συµµετέχοντες εκπαιδευτικοί ήταν 333 µε µέσο όρο ηλικίας 33.39 έτη και µέσο όρο προϋπηρεσίας 2.82 έτη. Η παραγοντική ανάλυση έδειξε ότι στο ερωτηµατολόγιο διακρίνονται δύο παράγοντες (άµεσες και έµµεσες ανησυχίες). Οι δείκτες εσωτερικής αξιοπιστίας του ερωτηµατολογίου ήταν ικανοποιητικοί. Οι συµµετέχοντες χωρίστηκαν σε 2 οµάδες: Α (εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής) και Β (φοιτητές φυσικής αγωγής), η σύγκριση των οποίων έδειξε ότι οι φοιτητές είχαν σηµαντικά υψηλότερες, τόσο άµεσες, όσο και έµµεσες ανησυχίες σε σχέση µε τους εκπαιδευτικούς και ότι οι γυναίκες είχαν υψηλότερες έµµεσες ανησυχίες σε σχέση µε τους άνδρες. Συµπερασµατικά, το ερωτηµατολόγιο των ανησυχιών έδειξε ικανοποιητικά ψυχοµετρικά στοιχεία και ικανότητα διάκρισης µεταξύ φοιτητών και εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής. Παρόλα αυτά προτείνεται περαιτέρω εξέταση του ερωτηµατολογίου, ώστε κάποιος να αποκοµίσει επιπλέον σηµαντικές πληροφορίες ως προς τις ανησυχίες της διδασκαλίας του µαθήµατος της φυσικής αγωγής.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2004-02-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Καραµπέκου Α., Χασάνδρα Μ., & Γούδας Μ. (2004). Ανησυχίες Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 2(1), 26–32. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1026

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>