Αποτελέσµατα ενός, Προσανατολισµένου στη ∆εξιότητα, Παρεµβατικού Προγράµµατος για Παιδιά µε ∆ιαταραχές του Συντονισµού στο Ελληνικό Σχολικό Περιβάλλον

Συγγραφείς

  • Σοφία Τσερκέζογλου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Θωµάς Κουρτέσης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Θεόδωρος Καψάλας ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

Λέξεις-κλειδιά:

Αναπτυξιακές ∆ιαταραχές της Συναρµογής, κινητική αδεξιότητα, κινητική αξιολόγηση, αντιµετώπιση, δηµοτικό σχολείο

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η µελέτη της επίδρασης ενός παρεµβατικού κινητικού προγράµµατος το οποίο είχε στόχο τη βελτίωση της κίνησης παιδιών µε διαταραχές του κινητικού συντονισµού. Το πρόγραµµα εφαρµόστηκε στο σχολικό περιβάλλον, κατά τη διάρκεια του µαθήµατος της φυσικής αγωγής. Συµµετείχαν οκτώ µαθητές (n=4) και µαθήτριες (n=2)του δηµοτικού σχολείου, ηλικίας 8-11 ετών, µε ελαφρύτερες ή σοβαρότερες δυσλειτουργίες του κινητικού συντονισµού. Για την κινητική αξιολόγηση των παιδιών χρησιµοποιήθηκε το κινητικό τεστ Movement Assessment Battery for Children (Henderson & Sugden, 1992). Το παρεµβατικό πρόγραµµα ήταν προσανατολισµένο στη δεξιότητα και η προσέγγισή του ήταν γνωστική και κινητική. Το πρόγραµµα εξάσκησης είχε διάρκεια έξι εβδοµάδες και συχνότητα δύο διδακτικές µονάδες την εβδοµάδα. Στη διαδικασία της έρευνας συµµετείχαν δύο οµάδες ελέγχου. Η πρώτη οµάδα ελέγχου (ΟΕ1) αποτελούνταν από παιδιά που παρουσίαζαν κινητικές δυσκολίες αλλά δεν συµµετείχαν στο πρόγραµµα εξάσκησης, ενώ η δεύτερη οµάδα ελέγχου (ΟΕ2) αποτελούνταν από παιδιά που δεν παρουσίαζαν διαταραχές του κινητικού συντονισµού. Τα παιδιά και των δυο οµάδων ελέγχου ακολούθησαν µόνο το πρόγραµµα Φυσικής Αγωγής του σχολείου τους. Από τη σύγκριση µεταξύ της οµάδας εξάσκησης και των δύο οµάδων ελέγχου διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά της οµάδας εξάσκησης παρουσίασαν σηµαντικότερη βελτίωση στις περισσότερες κινητικές δεξιότητες και στο γενικό κινητικό σκορ σε σχέση µε τα παιδιά των δύο οµάδων ελέγχου. Τα αποτελέσµατα της παρούσας έρευνας, είναι ενθαρρυντικά και δείχνουν ότι οι διαταραχές αυτής της µορφής µπορούν να αντιµετωπιστούν µε εντατική εξάσκηση. Επιπλέον, φαίνεται πως ο χώρος του σχολείου αποτελεί ένα ιδανικό περιβάλλον για την εφαρµογή παρόµοιων προγραµµάτων, ενώ η επιµόρφωση των καθηγητών Φυσικής Αγωγής σε θέµατα σχεδιασµού και εφαρµογής ανάλογων προγραµµάτων εξάσκησης κρίνεται επιτακτική.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2003-04-01

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Τσερκέζογλου Σ., Κουρτέσης Θ., & Καψάλας Θ. (2003). Αποτελέσµατα ενός, Προσανατολισµένου στη ∆εξιότητα, Παρεµβατικού Προγράµµατος για Παιδιά µε ∆ιαταραχές του Συντονισµού στο Ελληνικό Σχολικό Περιβάλλον. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 1(2), 103–115. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/999

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)