Δημιουργικότητα και Δημιουργικός Χορός: Ένα Καινοτόμο Πρόγραμμα Δημιουργικής Σκέψης με Πρακτική Εφαρμογή σε Καλλιτεχνικά Σχολεία
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2021.1555Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργικότητα, δημιουργικός χορός, πρόγραμμα παρέμβασης, καλλιτεχνικά σχολείαΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να μελετήσει το ευρωπαϊκό πρόγραμμα δημιουργικότητας «Δαίδαλος», αναφορικά με τα δομικά συστατικά του, τους παιδαγωγικούς σκοπούς που επιτελεί και την πρακτική εφαρμογή στη διδακτική πράξη, σε εναλλακτικές εκπαιδευτικές δομές καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, η συλλογή δεδομένων διαρθρώθηκε με στοιχεία που αποσαφηνίζουν τον ακριβή εμπλουτισμό του πρωτόλειου προγράμματος, με καινοτόμες διδακτικές πρακτικές, ειδικές τεχνικές εκμάθησης της δημιουργικής σκέψης και εναλλακτικές δράσεις δημιουργικού χορού, προς υποστήριξη των δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών/τριών που φοιτούν σε Καλλιτεχνικά Σχολεία (Γυμνάσια - Λύκεια). Τα συμπεράσματα της παρούσας έρευνα μπορούν να συμβάλουν αφενός στην εκμαίευση της δημιουργικής διαδικασίας μάθησης και αφετέρου στην αναθεώρηση των μαθησιακών στόχων της καινοτομίας και της δημιουργικότητας στα ήδη επικαιροποιημένα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ., σε φορείς τυπικής και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Συνεπώς, το καινοτόμο πρόγραμμα δημιουργικότητας, φαίνεται να αποτελεί ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο, αξιοποιήσιμο στη διδακτική και μαθησιακή διαδικασία των παιδαγωγών, στο χώρο της ψυχοκινητικής, χορευτικής και καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Συνοψίζοντας, αντανακλάται με αυτό τον τρόπο η δύναμη της «Καλλιτεχνικής και Χορευτικής Παιδείας», ως αντίσωμα στις σύγχρονες απαιτήσεις του εκάστοτε εκπαιδευτικού συστήματος.