«Γυμνάζομαι και Μετά το Σχολείο»: Ένα Πρόγραμμα για την Αύξηση της Φυσικής Δραστηριότητας των μαθητών/τριών IV. Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών για το Πρόγραμμα
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2020.1547Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής, αντιλήψεις, γνώσεις, φυσική δραστηριότηταΠερίληψη
Σκοπός της έρευνας ήταν να εξετάσει τις απόψεις εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής (ΦΑ) σχετικά με την λειτουργικότητα του προγράμματος «Γυμνάζομαι και Μετά το Σχολείο», την ανταπόκριση των μαθημάτων/τριών στο περιεχόμενο των μαθημάτων του και την εφαρμογή του εκτός σχολείου. Στην έρευνα συμμετείχαν οκτώ εκπαιδευτικοί ΦΑ (Ν = 4 άνδρες, Ν = 4 γυναίκες) που είχαν εφαρμόσει το πρόγραμμα και απάντησαν σε ερωτήσεις μιας ημι-δομημένης συνέντευξης. Η ανάλυση περιεχομένου έδειξε ότι το πρόγραμμα, στις περισσότερες των περιπτώσεων υλοποιήθηκε ομαλά, ενώ όπου ανέκυψαν δυσκολίες και προβλήματα αυτά αντιμετωπίστηκαν αποτελεσματικά. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί δήλωσαν ικανοποιημένοι από την ποιότητα του εκπαιδευτικού υλικού. Ακόμη από τις αναφορές τους προκύπτει ότι θετική ήταν και η ανταπόκριση των μαθητών/τριών στο πρόγραμμα. Μάλιστα, οι εκπαιδευτικοί ΦΑ ανέφεραν ότι η υλοποίηση του προγράμματος οδήγησε στην ενεργή συμμετοχή στο μάθημα κάποιων μαθητών/τριών που δε συμμετείχαν πριν ενεργά στο μάθημα. Επιπλέον, το πρόγραμμα αποτέλεσε αφορμή για να μάθουν οι μαθητές/τριες χρήσιμες πληροφορίες όπως για παράδειγμα για τα οφέλη της άσκησης στην υγεία, τον υπολογισμό της έντασης της άσκησης και της καρδιακής συχνότητας αλλά και καινούργιες δραστηριότητες. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί ανέφεραν ότι το πρόγραμμα έγινε αφορμή για να συμμετέχουν οι μαθητές/τριες σε φυσικές δραστηριότητες (ΦΔ) είτε με τους γονείς τους, είτε με τους φίλους τους στη γειτονιά, είτε μόνοι τους στο σπίτι, είτε σε αθλητικά σωματεία.