Μουσειακή Αγωγή και Κίνηση: Ένα Διαθεματικό Πρόγραμμα στο Μουσείο με Δράσεις Εμπνευσμένες από το Ζωγραφικό Δοκίμιο «ΟΜΗΡΟΥ ΟΔΥΣΣΕΙΑ» του Δημοσθένη Κοκκινίδη
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2019.1523Λέξεις-κλειδιά:
διαθεματικότητα, μουσείο, Ομήρου Οδύσσεια, στάσειςΠερίληψη
Σκοπός της εργασίας ήταν να διερευνήσει την επίδραση της διαθεματικής διδακτικής προσέγγισης στις στάσεις και προθέσεις μαθητών/τριών Α΄ τάξης Γυμνασίου ως προς την επίσκεψη σε μουσεία, και στη κατανόηση των γεγονότων της Οδύσσειας με χρονολογική σειρά. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 334 μαθητές/τριες (187 αγόρια & 147 κορίτσια) της Α΄ τάξης Γυμνασίου, οι οποίοι συμπλήρωσαν ένα ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο. Από την ανάλυση των δεδομένων διαπιστώθηκε ότι η συμμέτοχή των μαθητών/τριών στο πρόγραμμα είχε θετική επίδραση στις στάσεις και προθέσεις των μαθητών/τριών ως προς την επίσκεψη σε μουσεία, καθώς και στην κατανόηση των γεγονότων της Οδύσσειας με χρονολογική σειρά. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας ενισχύουν την άποψη ότι, ένα διαθεματικό πρόγραμμα που συνδυάζει την άσκηση και τη διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής
Γραμματείας μέσα σε ένα μουσειακό περιβάλλον μπορεί να ενισχύσει τη μάθηση και να δημιουργήσει θετικές στάσεις και συμπεριφορές σε βιωματικά προγράμματα με πολλαπλά οφέλη.