Παραγόντες που Διαμορφώνουν τη Διδασκαλία

Συγγραφείς

  • Sara Ashworth Ινστιτούτου του Φάσματος για τη Διδασκαλία και τη Μάθηση, Jupiter, Florida ΗΠΑ
  • Κωνσταντίνος Κ. Χατούπης ΤΕΦΑΑ, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1488

Λέξεις-κλειδιά:

Mosston, το Φάσμα, στυλ διδασκαλίας, μετατόπιση παραδείγματος

Περίληψη

Το Φάσμα των Στυλ Διδασκαλίας αποτελεί ένα σύστημα βασικής και θεμελιώδους γνώσης πάνω στη διδασκαλία και συνάμα ένα παιδαγωγικό εργαλείο που εναρμονίζει τις προθέσεις των δασκάλων με την εκπαιδευτική τους πράξη. Επινοήθηκε τη δεκαετία του δεκαετία του 1960 από το Muska Mosston (1966) και μέσα στις επόμενες δεκαετίες αναπτύχθηκε και εμπλουτίστηκε τόσο από το Mosston όσο κι από τη συνεργάτιδα του Ashworth. Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν να αναδείξει το Φάσμα ως ένα καινούργιο θεωρητικό παράδειγμα (paradigm) που αποτελεί μια καινούργια ματιά στη διδασκαλία. Το παράδειγμα αυτό προέκυψε ύστερα από τρεις διαπιστώσεις οι οποίες και αναπτύσσονται διεξοδικά: (α) οι ιδέες στο χώρο της εκπαί-δευσης έρχονται σε μια αντιπαράθεση (ιδέα της εναντίωσης), (β) οι δάσκαλοι χαρακτηρίζονται από μία ιδιο-συγκρασιακή προσέγγιση στην εφαρμογή των παιδαγωγικών θεωριών (ο ρόλος της ιδιοσυγκρασίας) και (γ) η έλλειψη ομοφωνίας μεταξύ των δασκάλων ως προς τον ορισμό των εννοιών κι η μεταβλητότητα στα νοή-ματα δημιουργεί σύγχυση και οδηγεί σε παρερμηνείες καταστάσεων με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική πρακτική να περιορίζεται (η ασυνεπής χρηση της ορολογίας). Περιγράφεται αναλυτικά με ποιο τρόπο ο Mosston πρότεινε την εξομάλυνση των δυσχερειών, που προκαλούν οι τρεις παραπάνω καταστάσεις, μέσα από τη θεωρία του Φάσματος και τέλος τονίζεται ο καθολικός χαρακτήρας αυτής της παιδαγωγικής θεωρίας.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2017-02-28

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ashworth, S., & Χατούπης Κ. Κ. (2017). Παραγόντες που Διαμορφώνουν τη Διδασκαλία. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 15(1), 1–15. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2017.1488

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα