Ο Ρόλος της Αυτο-ρυθμιζόμενης Μάθησης στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό. Ανασκοπική Μελέτη
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1487Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση, κινητικές και αθλητικές δεξιότητες, αυτο-αποτελεσματικότητα, αυτο-παρακολούθηση, αυτο-αξιολόγηση, αυτο-αναστοχασμόςΠερίληψη
Η παρούσα εργασία επιχειρεί να διερευνήσει την αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση στη Φυσική Αγωγή και τον αθλητισμό. Ειδικότερα, μέσα από τον εννοιολογικό προσδιορισμό της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης, διερευνά τον τρόπο με τον οποίο η πολυπαραγοντική αυτή διαδικασία επιδρά στις κινητικές, συναισθηματικές και συμπεριφορικές ικανότητες των μαθητευομένων στα παραπάνω πεδία. Η εργασία στηρίζεται στη βιβλιογραφική ανασκόπηση, μέσα από την οποία καταδεικνύεται η σημαντικότητα της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης στην ανάπτυξη και απόδοση κινητικών και αθλητικών δεξιοτήτων. Επιπρόσθετα, επισημαίνεται η θετική επίδραση της διαδικασίας αυτής στην παρακίνηση των μαθητευομένων, καθώς και η συσχέτισή της με πιο προσαρμοστικά πρότυπα συμπεριφοράς στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και τον αθλητισμό. Παράλληλα, διαπιστώνεται και η δυνατότητα προαγωγής της αυτο-ρυθμιζόμενης μάθησης, μέσα από τον σχεδιασμό κατάλληλων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και μέσω της προαγωγής αυτής, η υποστήριξη της δια βίου άσκησης για υγεία και ποιότητα ζωής.