Ο Ρόλος των Οδηγιών της Συγκέντρωσης της Προσοχής στη Μάθηση και Απόδοση Κινητικών Δεξιοτήτων
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1477Λέξεις-κλειδιά:
εστίαση προσοχής, οδηγίες, μάθηση, απόδοση, κινητικές δεξιότητεςΠερίληψη
Αναμφισβήτητα, τα τελευταία χρόνια διακρίνεται μια στροφή στον τρόπο εκμάθησης των δεξιοτήτων στο χώρο της φυσικής αγωγής και του αθλητισμού. Συγκεκριμένα, οι οδηγίες που πρέπει να λαμβάνουν οι ασκούμενοι κατά τη διάρκεια της δεξιοτεχνικής εκτέλεσης, έχει γίνει αντικείμενο πολύχρονης μελέτης. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η παρουσίαση ερευνών που σχετίζονται με τη θεωρία των οδηγιών συγκέντρωσης της προσοχής. Από την ανασκόπηση διαπιστώθηκε ότι η εξωτερική εστίαση προσοχής είναι ανώτερη και περισσότερο ωφέλιμη στην απόδοση απλών, αλλά και περίπλοκων αθλητικών δεξιοτήτων. Παράλληλα, αναδείχθηκε η σημαντικότητα της σε όλα τα στάδια της διαδικασίας μάθησης (στη γρήγορη βελτίωση της μάθησης, στην αυτοματοποίηση της κινητικής απάντησης, αλλά και στη βελτίωση της ικανότητας λήψης απόφασης).