Βηματομετρική Φυσική Δραστηριότητα και Καθιστική Συμπεριφορά Ελλήνων Μαθητών Γυμνασίου

Συγγραφείς

  • Ευγενία - Χριστίνα Αργυροπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Μαρία Μιχαλοπούλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Αναστασία Μπουνόβα ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ελένη Δούδα ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Νικόλαος Αγγελούσης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

ημερήσιος αριθμός βημάτων, χρόνος παρακολούθησης οθόνης για αναψυχή, ημέρες σχολείου, Σαββατοκύριακο, ηλικία, φύλο

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση των επιδράσεων της ηλικίας και του φύλου: α) στη βη-ματομετρική φυσική δραστηριότητα (ΦΔ) τις ημέρες σχολείου (ΗΣ) και το Σαββατοκύριακο (ΣΚ) και β) στην καθιστική συμπεριφορά (ΚΣ) που σχετίζεται με την παρακολούθηση οθόνης για αναψυχή (ΚΣΟγΑ) σε μα-θητές/τριες Γυμνασίου. Επιμέρους σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση της σχέσης μεταξύ των παραπάνω εξαρτημένων μεταβλητών της μελέτης. Στην έρευνα συμμετείχαν 472 μαθητές από τις τρείς τάξεις Γυμνασίου, 219 αγόρια και 253 κορίτσια, ηλικίας 13.09±0.87 έτη. Για την αξιολόγηση της ΦΔ χρησιμοποιήθηκε το βημα-τόμετρο Omron HJ-720IT για επτά συνεχόμενες ημέρες και για την αξιολόγηση της ΚΣ το Ερωτηματολόγιο Καθιστικής Συμπεριφοράς Εφήβων (ΕΚΣΕ). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της στατιστικής επεξεργασίας των δεδομένων, ως προς τον ημερήσιο αριθμό βημάτων τις ΗΣ σημειώθηκαν υψηλότερα νούμερα στα αγόρια (11.686±3.855 βήματα/ημέρα) και στα κορίτσια (9.012±2.613 βήματα/ημέρα) του δείγματος σε σύγκριση με το ΣΚ (αγόρια 6.803±3.883, κορίτσια 6.149±3.101 βήματα/ημέρα). Τα αγόρια πραγματοποίησαν περισσότερα βήματα σε σύγκριση με τα κορίτσια για όλες τις ημέρες της εβδομάδας και σε όλες τις ηλικιακές ομάδες. Η ΚΣΟγΑ τις ΗΣ ήταν χαμηλότερη για τα αγόρια (252±148 λεπτά/ημέρα) και τα κορίτσια (208±128 λε-πτά/ημέρα) σε σχέση με το ΣΚ (αγόρια 338±170, κορίτσια 261±137 λεπτά/ημέρα) ενώ για τα αγόρια και κο-ρίτσια 12 ετών η ΚΣΟγΑ ήταν χαμηλότερη σε σχέση με τις υπόλοιπες ηλικιακές ομάδες. Η ΚΣΟγΑ ήταν με-γαλύτερη το ΣΚ σε σχέση με τις ΗΣ για όλους τους συμμετέχοντες, με τα αγόρια να παρουσιάζουν μεγαλύτε-ρες τιμές για όλες τις ημέρες της εβδομάδας. Η βηματομετρική ΦΔ τις ΗΣ συσχετίστηκε θετικά με την ΚΣΟγΑ κατά τις ΗΣ και το ΣΚ. Τέλος, θετική συσχέτιση παρουσίασαν η ΦΔ και η ΚΣΟγΑ για τις ΗΣ με τις αντίστοιχες τιμές τους για το ΣΚ.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-04-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Αργυροπούλου Ε. .-. Χ., Μιχαλοπούλου Μ., Μπουνόβα Α., Δούδα Ε., & Αγγελούσης Ν. (2016). Βηματομετρική Φυσική Δραστηριότητα και Καθιστική Συμπεριφορά Ελλήνων Μαθητών Γυμνασίου. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 14(2), 78–90. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1475

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>