Η Σχέση των Αντιλήψεων των Γονέων για τη Φυσική Αγωγή και τη Φυσική Δραστηριότητα με την Υποστήριξη της Άσκησης των Παιδιών τους

Συγγραφείς

  • Φώτιος Παπίστας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
  • Βασίλειος Μπαρκούκης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Ειρήνη Κοϊδου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Χαράλαμπος Τσορμπατζούδης ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1473

Λέξεις-κλειδιά:

Αντιλήψεις γονέων, φυσική δραστηριότητα, φυσική αγωγή, γονική υποστήριξη

Περίληψη

Την τελευταία δεκαετία μελέτες έχουν αναδείξει τη σημαντικότητα του ρόλου των γονέων στη διαμόρφωση των συμπεριφορών φυσικής δραστηριότητας (ΦΔ) των παιδιών τους. Η παρούσα συγχρονική έρευνα αποτελεί μια αφετηρία για τη σύνδεση των αντιλήψεων των γονέων με το μάθημα της φυσικής αγωγής (ΦΑ) και τη ΦΔ εκτός σχολείου. Το δείγμα αποτέλεσαν 221 γονείς μαθητών/τριών γυμνασίου (Μ ηλικίας: 44.6 ± 5.06 έτη) από 5 ημι-αστικές περιοχές της Ελλάδας. Για την εκτίμηση του επιπέδου ΦΔ των γονέων και των παιδιών τους, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα των Godin και Shephard (1985). Για την εκτίμηση των επιμέρους στόχων της ΦΑ, όπως αυτοί έχουν καθοριστεί νομοθετικά (Φ.Ε.Κ. Τεύχος Β΄, αρ. φύλου 304/13-03-03), διατυπώθηκαν εννέα (9) ερωτήματα. Για την εκτίμηση της αντιλαμβανόμενης σημαντικότητας της ΦΔ των παι-διών, την εκτίμηση της σπουδαιότητας του μαθήματος της ΦΑ και την εκτίμηση της γονικής υποστήριξης (ΓΥ) για ΦΔ χρησιμοποιήθηκαν μια σειρά έγκυρων και αξιόπιστων εργαλείων. Επίσης, καταγράφηκαν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: α) ο γνωστικός τομέας της ΦΑ, είναι αυτός που συνδέεται με τις αντιλήψεις των γονέων για το μάθημα της ΦΑ αλλά και της ΦΔ εκτός σχολείου, β) η σημαντικότητα που αποδίδουν οι γονείς στη ΦΔ καθορίζει και την παροχή γονικής υποστήριξης για την άθληση των παιδιών τους, γ) η ΦΔ των γονέων προβλέπει αυτή των παιδιών. Συμπερασματικά, η παρούσα μελέτη προσφέρει νέες προσεγγίσεις, στο συγκεκριμένο ερευνητικό πεδίο, εξετάζοντας την συσχέτιση του περιεχόμενου του μαθήματος της ΦΑ με την διαμόρφωση των αντιλήψεων των γονέων για την άσκηση των παιδιών τους.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2016-03-31

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Παπίστας Φ., Μπαρκούκης Β., Κοϊδου Ε., & Τσορμπατζούδης Χ. (2016). Η Σχέση των Αντιλήψεων των Γονέων για τη Φυσική Αγωγή και τη Φυσική Δραστηριότητα με την Υποστήριξη της Άσκησης των Παιδιών τους. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 14(2), 36–48. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1473

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>