Η Σχέση των Αντιλήψεων των Γονέων για τη Φυσική Αγωγή και τη Φυσική Δραστηριότητα με την Υποστήριξη της Άσκησης των Παιδιών τους
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2016.1473Λέξεις-κλειδιά:
Αντιλήψεις γονέων, φυσική δραστηριότητα, φυσική αγωγή, γονική υποστήριξηΠερίληψη
Την τελευταία δεκαετία μελέτες έχουν αναδείξει τη σημαντικότητα του ρόλου των γονέων στη διαμόρφωση των συμπεριφορών φυσικής δραστηριότητας (ΦΔ) των παιδιών τους. Η παρούσα συγχρονική έρευνα αποτελεί μια αφετηρία για τη σύνδεση των αντιλήψεων των γονέων με το μάθημα της φυσικής αγωγής (ΦΑ) και τη ΦΔ εκτός σχολείου. Το δείγμα αποτέλεσαν 221 γονείς μαθητών/τριών γυμνασίου (Μ ηλικίας: 44.6 ± 5.06 έτη) από 5 ημι-αστικές περιοχές της Ελλάδας. Για την εκτίμηση του επιπέδου ΦΔ των γονέων και των παιδιών τους, χρησιμοποιήθηκε η κλίμακα των Godin και Shephard (1985). Για την εκτίμηση των επιμέρους στόχων της ΦΑ, όπως αυτοί έχουν καθοριστεί νομοθετικά (Φ.Ε.Κ. Τεύχος Β΄, αρ. φύλου 304/13-03-03), διατυπώθηκαν εννέα (9) ερωτήματα. Για την εκτίμηση της αντιλαμβανόμενης σημαντικότητας της ΦΔ των παι-διών, την εκτίμηση της σπουδαιότητας του μαθήματος της ΦΑ και την εκτίμηση της γονικής υποστήριξης (ΓΥ) για ΦΔ χρησιμοποιήθηκαν μια σειρά έγκυρων και αξιόπιστων εργαλείων. Επίσης, καταγράφηκαν τα δημογραφικά χαρακτηριστικά του δείγματος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι: α) ο γνωστικός τομέας της ΦΑ, είναι αυτός που συνδέεται με τις αντιλήψεις των γονέων για το μάθημα της ΦΑ αλλά και της ΦΔ εκτός σχολείου, β) η σημαντικότητα που αποδίδουν οι γονείς στη ΦΔ καθορίζει και την παροχή γονικής υποστήριξης για την άθληση των παιδιών τους, γ) η ΦΔ των γονέων προβλέπει αυτή των παιδιών. Συμπερασματικά, η παρούσα μελέτη προσφέρει νέες προσεγγίσεις, στο συγκεκριμένο ερευνητικό πεδίο, εξετάζοντας την συσχέτιση του περιεχόμενου του μαθήματος της ΦΑ με την διαμόρφωση των αντιλήψεων των γονέων για την άσκηση των παιδιών τους.