Ένα Μοντέλο Διδασκαλίας Δεξιοτήτων στη Υυσική Αγωγή με Βάση την Κοινωνική Γνωστική Προσέγγιση Αυτο-Ρύθμισης της Μάθησης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2014.1415Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-ρύθμιση της μάθησης, φυσική αγωγή, μοντέλο διδασκαλίας, αθλητικές και κινητικές δεξιότητεςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να παρουσιάσει μια προσέγγιση διδασκαλίας αθλητικών και κινητικών δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή. Η προσέγγιση αυτή βασίστηκε στην κοινωνική γνωστική προσέγγιση για την αυτο-ρύθμιση της μάθησης και σε πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα που την υποστηρίζουν. Σύμφωνα με την προσέγγιση αυτή, η μάθηση αθλητικών και κινητικών δεξιοτήτων στη φυσική αγωγή αρχίζει με σύντομες λεκτικές οδηγίες και την παρατήρηση της δεξιότητας για να ακολουθήσει η άσκηση με κοινωνική ανατροφοδότηση. Έπειτα οι μαθητές ασκούνται αυτόνομα στη δεξιότητα θέτοντας στόχους και παρακολουθώντας οι ίδιοι την αποτελεσματικότητα των προσπαθειών τους. Τέλος, στο επίπεδο της αυτο-ρυθμιζόμενης άσκησης, οι μαθητές εστιάζουν στην αύξηση της απόδοσής τους και στην προσαρμογή της δεξιότητας σε μεταβαλλόμενα εξωτερικά περιβάλλοντα. Η διδακτική αυτή προσέγγιση μπορεί να αποτελέσει χρήσιμο διδακτικό εργαλείο στην προσπάθεια των καθηγητών φυσικής αγωγής να διδάξουν αποτελεσματικά κινητικές και αθλητικές δεξιότητες.