Στάδια Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής σε σχέση με τις Διδακτικές τους Ανησυχίες: Μελέτη Ανασκόπησης

Συγγραφείς

  • Αφροδίτη Κατσιγιάννη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

επαγγελματική ανάπτυξη, προγράμματα επιμόρφωσης, ανάγκες εκπαιδευτικών

Περίληψη

Η κατανόηση των ιδιαίτερων αναγκών των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής και των παραγόντων που επηρεάζουν την επαγγελματική τους ανάπτυξη αποτελεί προϋπόθεση για το σχεδιασμό και την εφαρμογή αποτελεσματικών μαθησιακών εμπειριών. Επομένως, τα προγράμματα εκπαίδευσης και επιμόρφωσης κρίνεται αναγκαίο να μην προσφέρονται ως προϊόντα μαζικής παραγωγής αλλά να διαφοροποιούνται ανάλογα με τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών σε κάθε στάδιο της επαγγελματικής τους πορείας. Οι διδακτικές ανησυχίες προσδιορίζονται ως οι αντιλαμβανόμενοι φόβοι, οι αγωνίες και οι έγνοιες των εκπαιδευτικών ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασή τους με το εκπαιδευτικό τους περιβάλλον. Στην περίπτωση των εκπαιδευτικών
Φυσικής Αγωγής, οι διδακτικές ανησυχίες βρίσκονται σε στενή συνάρτηση με την ιδιαίτερη φύση του γνωστικού τους αντικειμένου. Στην παρούσα ανασκόπηση εξετάστηκε η εξελικτική πορεία της θεωρίας ανάπτυξης των διδακτικών ανησυχιών καθώς και οι διδακτικές ανησυχίες των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής, τόσο κατά την περίοδο εκπαίδευσής τους στο ΤΕΦΑΑ, όσο κι αυτών που υπηρετούν ως εκπαιδευτικοί στην εκπαίδευση. Ως επιμέρους σκοπός τέθηκε η κριτική προσέγγιση των ευρημάτων, ως προς τη σχέση των ΔΑ με την εμπειρία των εκπαιδευτικών αλλά και με άλλους δημογραφικούς παράγοντες όπως το φύλο ή το ιδιαίτερο πολιτισμικό και εκπαιδευτικό περιβάλλον εργασίας. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σημασία των διδακτικών ανησυχιών για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, τόσο σε ενδο-υπηρεσιακό επίπεδο όσο σε προ-υπηρεσιακό επίπεδο, δηλαδή, πριν υπηρετήσουν σε δομές της τυπικής εκπαίδευσης.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2013-11-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Κατσιγιάννη Α., & Δέρρη Β. (2013). Στάδια Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής σε σχέση με τις Διδακτικές τους Ανησυχίες: Μελέτη Ανασκόπησης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 11(3), 48–65. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1408

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)