Η Συμβολή της Σχολικής Αυλής στη Φυσική Δραστηριότητα των Μαθητών/τριων της Στ Δημοτικού στη Διάρκεια των Διαλειμμάτων

Συγγραφείς

  • Ελένη Δελίδου Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής
  • Ουρανία Ματσούκα ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Χρυσούλα Βενέτη Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1394

Λέξεις-κλειδιά:

σχολική αυλή, υπαίθριο σχολικό περιβάλλον, 12/χρονοι στο διάλειμμα, φυσική δραστηριότητα στο σχολείο

Περίληψη

Ένα ενθαρρυντικό σχολικό περιβάλλον μπορεί να ωθήσει τα παιδιά σε ουσιαστικότερη ενασχόληση με τη Φυσική Δραστηριότητα (ΦΔ) κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Σκοπός της μελέτης ήταν να καταγραφεί ο βαθμός της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών/τριών της Στ τάξης του Δημοτικού Σχολείου κατά τη διάρκεια του διαλείμματος και να διαπιστωθεί κατά πόσο μια μεγάλη σε μέγεθος και μια επαρκώς εξοπλισμένη σχολική αυλή μπορεί να επηρεάσει το βαθμό φυσικής δραστηριοποίησης των μαθητών/τριών. Επτακόσιοι ενενήντα εννέα (799) μαθητές/τριες [426 (53.3%) αγόρια], της Στ τάξης του Δημοτικού, από 35 σχολεία του νομού Έβρου κλήθηκαν να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο αυτό-αναφοράς με ανάκληση της χθεσινής ημέρας προκειμένου να εκτιμηθεί ο βαθμός της φυσικής δραστηριότητάς τους. Η αξιοπιστία του
ερωτηματολογίου σε ελληνικό δείγμα ήταν α = .69. Για την καταγραφή του περιβάλλοντος των σχολικών αυλών, κατασκευάστηκε λίστα υπαίθριων χαρακτηριστικών γνωρισμάτων σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ο.Σ.Κ.Α.Ε. Η ανάλυση διακύμανσης ως προς ένα ανεξάρτητο παράγοντα αποκάλυψε στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ της φυσικής δραστηριότητας των μαθητών/τριών και του μεγέθους της αυλής καθώς και με το διαθέσιμο εξοπλισμό των σχολικών αυλών δίνοντας υπεροχή σ’ αυτούς που φοιτούσαν σε σχολεία με μεγάλες αυλές πλήρως εξοπλισμένες. Το αποτέλεσμα αυτό ενισχύει την άποψη ότι οι μεγάλες σχολικές αυλές με πλούσιο εξοπλισμό παιχνιδιού και άθλησης μπορούν να ωθήσουν τους μαθητές/τριες σε πιο δραστήριες συμπεριφορές κατά το διάλειμμα.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2013-04-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Δελίδου Ε., Ματσούκα Ο., Βενέτη Χ., & Διγγελίδης Ν. (2013). Η Συμβολή της Σχολικής Αυλής στη Φυσική Δραστηριότητα των Μαθητών/τριων της Στ Δημοτικού στη Διάρκεια των Διαλειμμάτων. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 11(1), 52–64. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2013.1394

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>