Στάσεις, Γνώσεις και Πρακτικές Εκπαιδευτικών Τάξης και Φυσικής Αγωγής ως προς την Ετερότητα και την Πολιτισμική Παιδαγωγική και Διδακτική

Συγγραφείς

  • Μαρία Ασλανίδου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Βασιλική Δέρρη ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

πολιτισμική επάρκεια εκπαιδευτικών, γνώσεις, στάσεις, πρακτικές, Φυσική Αγωγή

Περίληψη

Η πολιτισμική παιδαγωγική και διδακτική στοχεύουν στην ικανοποίηση των ακαδημαϊκών και κοινωνικών αναγκών των μαθητών που προέρχονται από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα. Επομένως, η πολιτισμική επάρκεια των εκπαιδευτικών γενικά και των Εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής (ΕΦΑ) ειδικότερα θεωρείται απαραίτητη. Σκοπός της παρούσας ανασκόπησης ήταν α) να παρουσιαστεί το θεωρητικό υπόβαθρο της πολιτισμικής παιδαγωγικής και διδακτικής, β) να διερευνηθούν οι στάσεις των εκπαιδευτικών της τάξης και των ΕΦΑ απέναντι στην ετερότητα καθώς και η γνώση τους για τις αρχές της πολιτισμικής παιδαγωγικής και διδακτικής, γ) να διερευνηθεί η δυνατότητα εφαρμογής της θεωρίας στην πράξη και δ) να παρουσιαστούν πολιτισμικά κατάλληλες στρατηγικές που μπορούν να αναπτυχθούν από τους εκπαιδευτικούς.
Από τα ευρήματα της μελέτης διαπιστώθηκε ότι τόσο οι γνώσεις των εκπαιδευτικών και το επίπεδο κατανόησής τους απέναντι στις αρχές της πολιτισμικής παιδαγωγικής και διδακτικής όσο και οι πρακτικές που εφαρμόζουν κατά τη διδασκαλία τους χαρακτηρίζονται ελλιπείς και χρίζουν άμεσης αλλαγής. Μέσω της εφαρμογής στρατηγικών και επιμόρφωσης, βασισμένων στις αρχές της πολιτισμικής παιδαγωγικής και διδακτικής, αναμένεται να βελτιωθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητες των εκπαιδευτικών και κατ’ επέκταση να ικανοποιηθούν οι ανάγκες όλων των μαθητών.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2013-04-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ασλανίδου Μ., & Δέρρη Β. (2013). Στάσεις, Γνώσεις και Πρακτικές Εκπαιδευτικών Τάξης και Φυσικής Αγωγής ως προς την Ετερότητα και την Πολιτισμική Παιδαγωγική και Διδακτική. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 11(1), 8–19. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1390

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)