Πρόβλεψη Επανάληψης Συμμετοχής Στη Διοργάνωση Υπαίθριων Δραστηριοτήτων Μτβ- Thassos Cup από την Εικόνα Προορισμού, την Ανάμειξη με την Δραστηριότητα και την Προσκόλληση Στη Διοργάνωση
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1387Λέξεις-κλειδιά:
Εικόνα Προορισμού, Ανάμειξη, Προσκόλληση, Διοργανώσεις Υπαιθρίων Δραστηριοτήτων Υψηλών ΑπαιτήσεωνΠερίληψη
Η ανάπτυξη των διοργανώσεων υπαιθρίων δραστηριοτήτων υψηλών απαιτήσεων (αγώνες ορεινού τρεξίματος, ορεινής ποδηλασίας, τρίαθλου, αγώνες περιπέτειας κ.α) παρουσιάζει μια αλματώδη ανάπτυξη στη χώρα μας τα τελευταία 5 χρόνια. κοπός της παρούσας εργασίας ήταν η διερεύνηση του ρόλου που μπορούν να διαδραματίσουν η εικόνα του προορισμού υλοποίησης της διοργάνωσης, η ανάμειξη στην υπαίθρια δραστηριότητα της ορεινής ποδηλασίας και η προσκόλληση σε μια διοργάνωση υπαίθριων δραστηριοτήτων υψηλών
απαιτήσεων στην επανάληψη της συμμετοχής σε αυτήν. υμμετέχοντες της παρούσας έρευνας αποτέλεσαν 143 ποδηλάτες που συμμετείχαν στο 6ο ΜΣΒ-THASSOS CUP, αγώνα ορεινής ποδηλασίας που πραγματοποιήθηκε στη Θάσο τον Μάιο του 2010. Για την διερεύνηση της εικόνας της περιοχής της Θάσου χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο των Kaplanidou και Vogt (2007), για τη διερεύνηση της ανάμειξης με τη στην υπαίθρια δραστηριότητα της
ποδηλασίας το τροποποιημένο από τους Jun, Kyle και Mowen (2003) ερωτηματολόγιο των McIntyre και Pigram (1992) , ενώ για τη διερεύνηση της προσκόλλησης στη διοργάνωση του «ΜΣΒ-THASSOS CUP» το ερωτηματολόγιο των Williams και Vaske (2003). Η παραγοντική ανάλυση ανέδειξε 4 διαστάσεις για την εικόνα του προορισμού (υποδομές α=.760, φυσικό περιβάλλον α=.825, ιστορικά σημεία α= .770, συναισθηματικό στοιχείο α=755), 3 διαστάσεις για την ανάμειξη με το άθλημα (έλξη α=.749, κεντρικότητα α=.740, αυτοέκφραση α= .730) και 2
διαστάσεις για την προσκόλληση στη διοργάνωση (εξάρτηση από τη διοργάνωση, α=.898 και ταυτότητα της διοργάνωσης α=.736). H πρόθεση επαναλαμβανόμενης συμμετοχής στη διοργάνωση του ΜΣΒ-THASSOS CUP προβλέφθηκε α) από την εικόνα του προορισμού (R2 =.16, F=4.62, p<.005) με τη διάσταση συναισθηματικό στοιχείο (Beta=.34), β) από την ανάμειξη με το άθλημα της ποδηλασίας (R2 =.14, F=6.49, p<.001) με τη διάσταση έλξη (Beta=.37) και γ) από την προσκόλληση στην διοργάνωση (R2 =.22, F=16.32 p<.001) με τη διάσταση ταυτότητα της διοργάνωσης (Beta=.42). Σα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως το συναισθηματικό
στοιχείο που απορρέει από την επίσκεψη σε ένα προορισμό, η ευχαρίστηση που αντλεί ο συμμετέχοντας μια δραστηριότητα και η σχέση που δημιουργεί με την διοργάνωση συμβάλλουν στην απόφαση του να λάβει ξανά μέρος σε αυτή. Οι διοργανωτές διοργανώσεων αθλητικού τουρισμού μπορούν, με την αξιοποίηση των αποτελεσμάτων αυτών, να δημιουργήσουν το κατάλληλο έδαφος που θα παρακινήσει τους συμμετέχοντες να λάβουν μέρος ξανά στην ίδια διοργάνωση, ώστε τόσο οι συμμετέχοντες, όσο και οι τοπικές κοινωνίες να αποκομίσουν τα οφέλη που απορρέουν από τη διοργάνωσή τους.