Η Επίδραση της Αυτο-ομιλίας σε μια Νέα Δεξιότητα στο Ποδόσφαιρο σε Μαθητές Δημοτικού στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2012.1371Λέξεις-κλειδιά:
αυτο-ομιλία, φυσική αγωγή, δημοτικό σχολείο, ποδόσφαιροΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας πειραματικής έρευνας ήταν να εξετάσει την επίδραση της αυτο-ομιλίας παρακί-
νησης και τεχνικής υπόδειξης στην εκτέλεση μιας νέας κινητικής δεξιότητας (σουτ με το μη δεσπόζων
πόδι) στο ποδόσφαιρο σε νεαρούς μαθητές και μαθήτριες δημοτικού στο μάθημα της φυσικής αγωγής.
Οι συμμετέχοντες σ’ αυτή την μελέτη ήταν 60 μαθητές (38 αγόρια και 22 κορίτσια) ηλικίας 10-12 ετών
(Μ =10.90, Τ.Α = .68). Το τεστ που χρησιμοποιήθηκε ήταν το σουτ στο ποδόσφαιρο με το αριστερό πόδι
από απόσταση 12 μέτρων με τέρμα πλάτους 1 μέτρου. Για τον σκοπό αυτής της μελέτης οι μαθητές
χωρίστηκαν τυχαία σε δυο πειραματικές ομάδες (αυτο-ομιλία παρακίνησης και τεχνικής υπόδειξης)
και μια ομάδα ελέγχου. Τα αποτελέσματα έδειξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ της ομάδας
ελέγχου και της ομάδας τεχνικής υπόδειξης. Τα αποτελέσματα προτείνουν ότι η αυτο-ομιλία τεχνικής
υπόδειξης φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματική από την αυτο-ομιλία παρακίνησης σε νέες κινητικές
δραστηριότητες στο μάθημα της φυσικής αγωγής όπως αυτή στο σουτ με το αριστερό πόδι. Τέλος, προ-
τείνονται ιδέες για εφαρμογή της τεχνικής στο σχολικό περιβάλλον.