Ποιοτική Αξιολόγηση ενός Προγράμματος Διδασκαλίας Δεξιοτήτων Ζωής στη Φυσική Αγωγή
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2010.1348Λέξεις-κλειδιά:
Δεξιότητες ζωής, φυσική αγωγή, ποιοτική έρευναΠερίληψη
Σκοπός της έρευνας ήταν η ποιοτική αξιολόγηση ενός προγράμματος διδασκαλίας δεξιοτήτων
ζωής που εφαρμόστηκε σε 76 μαθητές Α΄ γυμνασίου στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Το πρόγραμμα
διάρκειας 8 μαθημάτων, περιλάμβανε τον καθορισμό στόχων και την θετική σκέψη-αυτοομιλία και
συνδυάστηκε με ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της φυσικής κατάστασης των μαθητών. Μετά την παρέμβαση πραγματοποιήθηκαν 16 συνεντεύξεις με 8 μαθητές και 8 μαθήτριες. Η κωδικοποίηση των δεδομένων έγινε με την μέθοδο της θεματικής ανάλυσης (Boyatzis, 1998) η οποία ανέδειξε τους παράγοντες χρησιμότητα, ικανοποίηση, τρόπος λειτουργίας, κατανόηση και μεταφορά. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι οι μαθητές κατανόησαν την διδασκαλία των δεξιοτήτων ζωής την οποία βρήκαν ενδιαφέρουσα, ευχάριστη, χρήσιμη και ωφέλιμη. Παράλληλα ανέφεραν ότι χρησιμοποίησαν τις δεξιότητες ζωής όχι μόνο στην φυσική αγωγή αλλά και σε άλλα μαθήματα και σε δραστηριότητες εκτός σχολείου. Συμπερασματικά, η διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής κρίνεται αποτελεσματική και μπορεί να συμβάλει στην επίτευξη των στόχων του μαθήματος της φυσικής αγωγής.