Κατασκευή Ερωτηματολογίου Καταγραφής Γνώσεων για το Άθλημα της Ρυθμικής Γυμναστικής σε Μαθητές και Μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Συγγραφείς

  • Βασιλική Ζήση ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Σοφία Μπούρα ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ελιζάνα Πολλάτου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Ευγενία Γιαννιτσοπούλου ΤΕΦΑΑ, Αριστοτέλειο Πανεπιστήµιο Θεσσαλονίκης
  • Ευθύμης Κιουμουρτζόγλου ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2009.1311

Λέξεις-κλειδιά:

ερωτηματολόγιο γνώσεων, αθλητισμός, μαθητές, διαδικασία κρίσης – αξιολόγησης, κοινό, θεατές, φίλαθλοι

Περίληψη

Η Ρυθμική Γυμναστική (ΡΓ) αποτελεί ένα φαντασμαγορικό ολυμπιακό γυναικείο άθλημα που όμως δεν είναι ευρέως διαδεδομένο στο ευρύ κοινό, αφού η πολυπλοκότητα των κανονισμών του καθιστά δύσκολη την αξιολόγηση – κρίση από τον μη γνώστη. Ο κύριος σκοπός της έρευνας ήταν η κατασκευή έγκυρου και αξιόπιστου ερωτηματολογίου για την αξιολόγηση των γενικών και ειδικών γνώσεων για το άθλημα της ΡΓ μαθητών και μαθητριών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Το αρχικό ερωτηματολόγιο κατασκευάσθηκε και ελέγχθηκε από ειδικούς του αθλήματος. Για να εξασφαλιστεί η εγκυρότητα περιεχομένου και η δομική εγκυρότητα του εφαρμόστηκαν δύο πιλοτικές έρευνες, στις οποίες συμμετείχαν συνολικά 108 μαθητές και μαθήτριες αλλά και 53 αθλήτριες ΡΓ. Στην κυρίως έρευνα συμμετείχαν 274 μαθητές, ηλικίας 14-16 ετών, από επτά δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια του νομού Αττικής. Οι ερωτήσεις με χαμηλό δείκτη διάκρισης και μη κατάλληλο δείκτη δυσκολίας (πάνω από .90 ή κάτω από .10) αφαιρέθηκαν και το τελικό ερωτηματολόγιο απαρτιζόταν από 29 ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής σε 10 θεματικές ενότητες: γενικά στοιχεία περί ΡΓ, όργανα, ηλικία και ενδυμασία αθλητριών, χρονική διάρκεια προγραμμάτων, είδη αγώνων, απαιτήσεις σύνθεσης-βαθμολογία, κανόνες ομαδικού αγωνίσματος και ποινές για τυχόν λάθη. Οι δείκτες δυσκολίας των ερωτήσεων κυμάνθηκαν από .13 έως .83 (Μ=.52±.20), ενώ οι δείκτες διάκρισης κυμάνθηκαν από .21 έως .75 (Μ=.35±.12). Η εσωτερική συνοχή του ερωτηματολογίου ήταν α=.67. Το σκορ του ερωτηματολογίου, που αντιπροσωπεύει το ποσοστό
σωστών απαντήσεων κυμάνθηκε από 7.41% έως 88.89% (Μ=50.05 ± 15.27). Συμπεραίνεται ότι το τελικό ερωτηματολόγιο είναι κατάλληλο για την αξιολόγηση των γνώσεων των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τη Ρυθμική Γυμναστική στην ελληνική γλώσσα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την έρευνα σε θεατές της ΡΓ.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2009-09-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Ζήση Β., Μπούρα Σ., Πολλάτου Ε., Γιαννιτσοπούλου Ε., & Κιουμουρτζόγλου Ε. (2009). Κατασκευή Ερωτηματολογίου Καταγραφής Γνώσεων για το Άθλημα της Ρυθμικής Γυμναστικής σε Μαθητές και Μαθήτριες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 7(2), 114–129. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2009.1311

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4