Διαφορές Μαθητών και Μαθητριών Γυμνασίου ως προς την ηθική Συμπεριφορά και η Σχέση της με το Κλίμα Παρακίνησης, τους Στόχους Επίτευξης και την Ευχαρίστηση στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής

Συγγραφείς

  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Χαράλαμπος Κρομμύδας ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

DOI:

https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2008.1240

Λέξεις-κλειδιά:

ηθική συμπεριφορά, ικανοποίηση από το μάθημα, κλίμα παρακίνησης, στόχοι επίτευξης, θετική αθλητική συμπεριφορά, αρνητική αθλητική συμπεριφορά

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση μεταξύ της ικανοποίησης από το μάθημα, του κλίματος παρακίνησης και των στόχων επίτευξης με την ηθική συμπεριφορά των μαθητών/τριών γυμνασίου στο μάθημα της φυσικής αγωγής. Επίσης, να εξετάσει τυχόν διαφορές στην ηθική συμπεριφορά των μαθητών/τριών ως προς το φύλο και την τάξη. Στην έρευνα συμμετείχαν 525 μαθητές και μαθήτριες της πρώτης (Α΄), δευτέρας (Β΄) και τρίτης (Γ΄) γυμνασίου από 5 σχολεία μιας πόλης της Θεσσαλίας (275 αγόρια και 300 κορίτσια), ηλικίας 12-15 ετών (M=14.03±0.87). Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω ερωτηματολογίων. Τα αποτελέσματα επιβεβαίωσαν τη δομική εγκυρότητα και αξιοπιστία των κλιμάκων που χρησιμοποιήθηκαν (α>.68). Από την ανάλυση των αποτελεσμάτων προέκυψε θετική συσχέτιση των θετικών αθλητικών συμπεριφορών με την ικανοποίηση από το μάθημα, το κλίμα παρακίνησης με έμφαση στη μάθηση και το στόχο επίτευξης με προσανατολισμό στο έργο. Αντίθετα, οι αρνητικές αθλητικές συμπεριφορές εμφάνισαν θετική συσχέτιση με το κλίμα παρακίνησης με έμφαση στην επίδοση και το στόχο επίτευξης με προσανατολισμό στο εγώ. Ο προσανατολισμός στο έργο, ο προσανατολισμός στο εγώ, η ικανοποίηση από το μάθημα και το κλίμα παρακίνησης με έμφαση στη μάθηση αποδείχτηκαν σημαντικοί παράγοντες πρόβλεψης των θετικών αθλητικών συμπεριφορών. Επιπλέον, ο προσανατολισμός στο εγώ, η ικανοποίηση από το μάθημα και το κλίμα παρακίνησης με έμφαση στην επίδοση αποδείχτηκαν σημαντικοί παράγοντες πρόβλεψης των αρνητικών αθλητικών συμπεριφορών. Δεν υπήρξαν στατιστικά σημαντικές διαφορές μεταξύ των φύλων ή των
τάξεων ως προς τις θετικές αθλητικές συμπεριφορές. Τα αγόρια είχαν υψηλότερα σκορ ως προς τις αρνητικές αθλητικές συμπεριφορές σε σύγκριση με τα κορίτσια, ενώ αντίστοιχα, οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων είχαν υψηλότερα σκορ σε σχέση με τα σκορ των μικρότερων τάξεων. Τα παραπάνω αποτελέσματα αποτελούν μια βάση για την περαιτέρω εξέλιξη της έρευνας στους χώρους της ηθικής συμπεριφοράς και της φυσικής αγωγής.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2008-11-30

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Διγγελίδης Ν., & Κρομμύδας Χ. (2008). Διαφορές Μαθητών και Μαθητριών Γυμνασίου ως προς την ηθική Συμπεριφορά και η Σχέση της με το Κλίμα Παρακίνησης, τους Στόχους Επίτευξης και την Ευχαρίστηση στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 6(2), 149–161. https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2008.1240

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5