Η Σχέση Ανάμεσα στους Προσανατολισμούς Στόχων των Μαθητών και Μαθητριών στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στα Συναισθήματα τους στη Φυσική Αγωγή και στη Ζωή Γενικότερα

Συγγραφείς

  • Θεοφάνης Σίμου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Αθανάσιος Παπαϊωάννου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας

Λέξεις-κλειδιά:

ανασταλτικοί προσανατολισμοί στόχων, συναισθήματα, στόχοι επίτευξης, Φυσική Αγωγή

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τη σχέση ανάμεσα στους προσανατολισμούς στόχων στη ΦΑ και στα συναισθήματα των μαθητών και μαθητριών στη ΦΑ και στη ζωή τους γενικότερα. Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 658 μαθητές και μαθήτριες. Διακόσιοι επτά (n=207) μαθητές και μαθήτριες ήταν της Στ΄ Δημοτικού, διακόσιοι τριάντα ένα (n=231) της Β΄ Γυμνασίου και οι υπόλοιποι διακόσιοι είκοσι (n=220) της Α΄ Λυκείου. H αξιολόγηση των προσανατολισμών στόχων έγινε με την κλίμακα που είχε αναπτυχθεί από τους Papaioannou, Mylosis, Kosmidou, & Tsiggilis (2002), ενώ τα συναισθήματα αξιολογήθηκαν με την κλίμακα αξιολόγησης των θετικών και αρνητικών συναισθημάτων (Positive and Negative Affect Schedule, PANAS) που είχε αναπτυχθεί από τους Watson και Clark (1988). Για τον έλεγχο της δομικής εγκυρότητας των ερωτηματολογίων έγινε παραγοντική ανάλυση, από την οποία αναδείχτηκαν τέσσερις παράγοντες ως προς τους προσανατολισμούς στόχων (προσωπική βελτίωση, ενίσχυση του εγώ, προστασία του εγώ, κοινωνική αποδοχή) και τρεις ως προς τα συναισθήματα των μαθητών στη ζωή (θετικά, αρνητικά-παθητικά συναισθήματα, αρνητικά-ενεργητικά συναισθήματα). Η εσωτερική συνοχή όλων των κλιμάκων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν ικανοποιητική, καθώς ο δείκτης α του Cronbach κυμάνθηκε για το ερωτηματολόγιο των στόχων από .75 μέχρι .90 και για το ερωτηματολόγιο των συναισθημάτων από .67 μέχρι .88. Από τις αναλύσεις συσχέτισης διαπιστώθηκε πως ο στόχος για προσωπική βελτίωση στη ΦΑ είχε τη μεγαλύτερη θετική συσχέτιση από όλους τους άλλους προσανατολισμούς στόχων με τα θετικά συναισθήματα στη ζωή (r=.40, p< .01). Με τα αρνητικά-παθητικά συναισθήματα στη ζωή σχετίστηκε αρνητικά ο στόχος για προσωπική βελτίωση (r= -.11, p< .01) και θετικά ο στόχος για προστασία του εγώ (r=.26, p< .01). Τέλος, θετική συσχέτιση με τα αρνητικά-ενεργητικά συναισθήματα στη ζωή είχε ο στόχος για προστασία του εγώ (r=.24, p< .01) και ο στόχος για ενίσχυση του εγώ (r=.20, p< .01). Τα αποτελέσματα της έρευνας οδηγούν στο συμπέρασμα πως οι προσανατολισμοί στόχων στη ΦΑ συσχετίζονται με τα γενικότερα συναισθήματα των παιδιών στη ζωή και υποδεικνύουν πως το μάθημα της φυσικής αγωγής μπορεί ενδεχομένως να συντελέσει στην αποκόμιση θετικών συναισθημάτων και στην διαμόρφωση μιας αισιόδοξης στάσης για τη ζωή, αρκεί να γίνεται με τρόπο που προσανατολίζει τα παιδιά στην προσωπική βελτίωση.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2008-07-15

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Σίμου Θ., & Παπαϊωάννου Α. (2008). Η Σχέση Ανάμεσα στους Προσανατολισμούς Στόχων των Μαθητών και Μαθητριών στο Μάθημα της Φυσικής Αγωγής και στα Συναισθήματα τους στη Φυσική Αγωγή και στη Ζωή Γενικότερα. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 6(1), 14–24. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1227

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>