Η Αποτελεσματικότητα ενός Μουσικοκινητικού Προγράμματος Εκπαίδευσης στις Δεξιότητες Χειρισμού εξάχρονων Μαθητών και Μαθητριών

Συγγραφείς

  • Αθανασία Χατζηπαντελή ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης
  • Ελιζάνα Πολλάτου ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Νικόλαος Διγγελίδης ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήµιο Θεσσαλίας
  • Θωμάς Κουρτέσης ΤΕΦΑΑ, ∆ηµοκρίτειο Πανεπιστήµιο Θράκης

Λέξεις-κλειδιά:

μουσική, ρυθμός, παιδιά δημοτικού σχολείου, δεξιότητες χειρισμού

Περίληψη

Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνηθεί η επίδραση ενός μουσικοκινητικού προγράμματος στην αποτελεσματική εκτέλεση δεξιοτήτων χειρισμού σε παιδιά της πρώτης τάξης Δημοτικού. Συμμετείχαν 75 μαθητές (34 κορίτσια και 41 αγόρια: Μ.Ο =6.3 έτη, ΤΑ= 0.2 μήνες), εκ των οποίων οι 40 διδάχθηκαν τις δεξιότητες (κτύπημα με μπαστούνι, στατικό κτύπημα της μπάλας κάτω, υποδοχή, ρίψη, λάκτισμα και κύλισμα) με ένα μουσικοκινητικό πρόγραμμα, ενώ οι υπόλοιποι-πες 35 τις διδάχθηκαν με ένα κινητικό πρόγραμμα που περιελάμβανε τις ίδιες ασκήσεις με το μουσικοκινητικό, χωρίς όμως τη συνοδεία μουσικής. Η έρευνα διήρκεσε συνολικά οκτώ εβδομάδες (16 μαθήματα) και το πρόγραμμα διδασκόταν δύο φορές την εβδομάδα. Η αξιολόγηση της κινητικής απόδοσης των παιδιών, πριν και μετά τα παρεμβατικά προγράμματα, έγινε με τη δοκιμασία αδρής κινητικής ανάπτυξης «Τest of Gross Motor Development -2» (Ulrich, 2000). Για την ανάλυση των δεδομένων χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση διακύμανσης δυο παραγόντων με επαναλαμβανόμενες μετρήσεις στο δεύτερο παράγοντα. Η ανάλυση δεδομένων κατέδειξε ότι η πειραματική ομάδα παρουσίασε μεγαλύτερη βελτίωση στην ανάπτυξη του κτυπήματος με μπαστούνι, του στατικού κτυπήματος, της υποδοχής, της ρίψης, του λακτίσματος καθώς και του κυλίσματος της μπάλας έναντι της ομάδας ελέγχου. Από τα ευρήματα της μελέτης συμπεραίνεται ότι ένα μουσικοκινητικό πρόγραμμα μπορεί να οδηγήσει σε μια σημαντική βελτίωση της εκτέλεσης των δεξιοτήτων που αφορούν στο χειρισμό αντικειμένου.

Λήψεις

Τα δεδομένα λήψης δεν είναι ακόμη διαθέσιμα.

Λήψεις

Δημοσιευμένα

2007-04-27

Πώς να δημιουργήσετε Αναφορές

Χατζηπαντελή Α., Πολλάτου Ε., Διγγελίδης Ν., & Κουρτέσης Θ. (2007). Η Αποτελεσματικότητα ενός Μουσικοκινητικού Προγράμματος Εκπαίδευσης στις Δεξιότητες Χειρισμού εξάχρονων Μαθητών και Μαθητριών. Αναζητήσεις στη Φυσική Αγωγή και τον Αθλητισμό, 5(1), 19–26. ανακτήθηκε από https://journals.lib.uth.gr/index.php/inquiries/article/view/1175

Τεύχος

Ενότητα

Άρθρα

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 6 7 > >>