Αξιολόγηση Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης σε Ποιοτικά Στοιχεία ∆ιδασκαλίας
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2006.1115Λέξεις-κλειδιά:
συστηµατική παρατήρηση, αξιολόγηση διδασκαλίας, διδακτικές οδηγίες, αποτελεσµατική διδασκαλία, πρωτοβάθµια εκπαίδευσηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν η αξιολόγηση ποιοτικών στοιχείων της διδασκαλίας Καθηγητών Φυσικής Αγωγής (ΚΦΑ) στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση. Στην έρευνα συµµετείχαν 12 KΦΑ (6 άνδρες και 6 γυναίκες) ηλικίας 33 - 40 ετών (Μ=36.58, SD=2.81) µε διδακτική εµπειρία στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση µεγαλύτερη των πέντε ετών, οι οποίοι δίδαξαν δύο βασικές δεξιότητες χειρισµού για οκτώ συνεχόµενα µαθήµατα σε 207 µαθητές Α΄ δηµοτικού (103 αγόρια, 104 κορίτσια) ηλικίας 7 ετών (M=6.95, SD=.36). Συνολικά 96 µαθήµατα βιντεοσκοπήθηκαν-ηχογραφήθηκαν και αξιολογήθηκαν σύµφωνα µε το Qualitative Measures of Teaching Performance Scale (QMTPS, Rink & Werner, 1989). Οι επιδόσεις αξιολογήθηκαν σε εκατοσταβάθµια κλίµακα και πλησίασαν το άριστα στις κατηγορίες: σαφήνεια παρουσίασης της δραστηριότητας (98.9%) και κατάλληλη
απάντηση των µαθητών (97.7%). Ήταν κάτω του µετρίου στο συνολικό QMTPS σκορ των διδασκόντων (43.7%) στη σύµφωνη ανατροφοδότηση (40.2%) και στην επίδειξη (34.2%). Στις κατηγορίες που αφορούν στον αριθµό, στην ακρίβεια και στην ποιότητα των διδακτικών οδηγιών οι επιδόσεις των διδασκόντων ήταν πολύ χαµηλές (14.6%, 6.7% και 13.7% αντίστοιχα). Από τα αποτελέσµατα συµπεραίνεται ότι οι διδάσκοντες είναι πολύ ικανοί στην παρουσίαση των δραστηριοτήτων. Αντίθετα, απαιτείται βελτίωση των διδασκόντων στην ολοκληρωµένη επίδειξη των δραστηριοτήτων, στη χρήση σύντοµων και περιεκτικών διδακτικών οδηγιών και στην παροχή σύµφωνης µε τη δραστηριότητα ανατροφοδότησης.