Απόψεις των Καθηγητών Φυσικής Αγωγής για την Ενσωµάτωση Μαθητών µε Αναπηρίες σε Τυπικές Τάξεις
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2005.1068Λέξεις-κλειδιά:
απόψεις, ενσωµάτωση, καθηγητές φυσικής αγωγής, µαθητές µε αναπηρίεςΠερίληψη
Σκοπός αυτής της έρευνας ήταν η εξέταση των απόψεων των καθηγητών φυσικής αγωγής σχετικά µε την
ενσωµάτωση µαθητών µε αναπηρίες σε τυπική τάξη και η σύγκριση των αποτελεσµάτων της έρευνας µε τα
αποτελέσµατα άλλων σχετικών ερευνών. Στην έρευνα συµµετείχαν 54 καθηγητές/τριες φυσικής αγωγής από
σχολεία (30 άνδρες – 24 γυναίκες) της ευρύτερης περιοχής των Τρικάλων. Κάθε άτοµο συµπλήρωσε το ερωτηµατολόγιο των Sideridis & Chandler (1997), το οποίο αποτελείται από 12 ερωτήσεις, οι οποίες αναλύουν
τους παράγοντες της δεξιότητας, οφέλους, αποδοχής και υποστήριξης. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν
ότι η συµβολή των καθηγητών φυσικής αγωγής στην ενσωµάτωση των µαθητών µε αναπηρίες σε τυπική τάξη
εξαρτάται από το επίπεδο γνώσης που οι καθηγητές φυσικής αγωγής πιστεύουν ότι έχουν πάνω σε θέµατα
αναπηριών. Ενθαρρυντικό είναι ότι οι καθηγητές φυσικής αγωγής έδειξαν µεγάλη προθυµία στο να διευρύνουν τις γνώσεις τους σε θέµατα εκπαίδευσης των ατόµων µε αναπηρίες. Καταγράφηκε ωστόσο προβληµατισµός για το βαθµό στον οποίο µπορεί να λειτουργήσει το εγχείρηµα της ενσωµάτωσης εξαιτίας της έλλειψης υπηρεσιών υποστήριξης, επαγγελµατικής κατάρτισης, και υλικοτεχνικής υποδοµής