Η Επίδραση της Πλοκής Περιεχοµένου στην Εκµάθηση ∆εξιοτήτων της Πετοσφαίρισης
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2003.1005Λέξεις-κλειδιά:
Οµαδοποιηµένη εξάσκηση, διαδοχική εξάσκηση, πλοκή περιεχοµένου, πετοσφαίρισηΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να ελέγξει την επίδραση της πλοκής περιεχοµένου στην εκµάθηση τριών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης: απλής πάσας εµπρός, πάσας από κάτω και σέρβις χαµηλού µετωπικού, στα πλαίσια του µαθήµατος της Φυσικής Αγωγής στη ∆ευτεροβάθµια Εκπαίδευση. Στην έρευνα συµµετείχαν 117 µαθητές και µαθήτριες (64 αγόρια, 53 κορίτσια), της πρώτης και δευτέρας τάξης γυµνασίου, (ΜΟ ηλικίας=12,99 έτη, SD=0,59), που χωρίστηκαν σε τρεις ισοµεγέθεις οµάδες (n=39), ελέγχου, οµαδοποιηµένης και διαδοχικής µεθόδου εξάσκησης. Τα άτοµα των πειραµατικών οµάδων εκτέλεσαν συνολικά 135 επαναλήψεις κάθε δεξιότητας, 45 σε κάθε διδακτική ώρα. Η φάση εξάσκησης διήρκεσε 9 διδακτικές ώρες. Η αρχική µέτρηση πραγµατοποιήθηκε πριν την έναρξη της εξάσκησης, η τελική µέτρηση αµέσως µετά την ολοκλήρωση της εξάσκησης και η µέτρηση διατήρησης µία εβδοµάδα µετά την τελική. Τα αποτελέσµατα της ανάλυσης διακύµανσης µε επαναλαµβανόµενες µετρήσεις έδειξαν σηµαντική βελτίωση των πειραµατικών οµάδων µόνο για το σέρβις αλλά δε σηµειώθηκαν στατιστικά σηµαντικές διαφορές µεταξύ των οµάδων της οµαδοποιηµένης και της διαδοχικής µεθόδου εξάσκησης σε καµιά από τις δεξιότητες τόσο στην τελική όσο και στη µέτρηση διατήρησης. Συµπερασµατικά τα αποτελέσµατα της έρευνας δε δηλώνουν την υπεροχή της υψηλής πλοκής περιεχοµένου έναντι της χαµηλής πλοκής περιεχοµένου ούτε στην εκµάθηση ούτε στη διατήρηση των κινητικών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης στα πλαίσια του µαθήµατος της Φυσικής Αγωγής.