Απόψεις Καθηγητών Φυσικής Αγωγής Σχετικά µε την Αξιολόγηση Παραγόντων Προσωπικότητας των µαθητών στο Μάθηµα της Φυσικής Αγωγής
DOI:
https://doi.org/10.26253/heal.uth.ojs.ispe.2003.1003Λέξεις-κλειδιά:
αξιολόγηση, παράγοντες προσωπικότητας, φυσική αγωγήΠερίληψη
Σκοπός της µελέτης αυτής ήταν να εξετάσει εάν στοιχεία της προσωπικότητας των µαθητών αξιολογούνται από τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής, µε ποιόν τρόπο γίνεται αυτή η αξιολόγηση, αν αποτελεί µέρος της αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης των µαθητών και τέλος εάν η αξιολόγηση των χαρακτηριστικών της προσωπικότητας των µαθητών διαφοροποιούνται σε σχέση µε το φύλο, την εµπειρία, την παράλληλη προπονητική ιδιότητα των καθηγητών και την εκπαίδευσή τους σε θέµατα αξιολόγησης και βαθµολόγησης των µαθητών. Στην έρευνα αυτή συµµετείχαν 280 καθηγητές Φυσικής Αγωγής (159 άνδρες και 121 γυναίκες), οι οποίοι εργάζονταν στην πρωτοβάθµια εκπαίδευση. Τα αποτελέσµατα της έρευνας έδειξαν ότι οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής αξιολογούσαν θετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας των µαθητών που σχετίζονταν µε την ατοµική και την οµαδική επιτυχία και τη δουλειά και µε τη συναδελφικότητα, και αρνητικά τα χαρακτηριστικά εκείνα της προσωπικότητας που σχετίζονταν µε την εσωστρέφεια των µαθητών. Αν και η αξιολόγηση της προσωπικότητας των µαθητών αντιπροσώπευε περισσότερο από το 50% της συνολικής αξιολόγησης της σχολικής επίδοσης, αυτή βασιζόταν κατά κύριο λόγο στην υποκειµενική κρίση των καθηγητών και όχι σε αντικειµενικές µετρήσεις. Το φύλο, η εµπειρία, η παράλληλη προπονητική ιδιότητα και η εκπαίδευση των καθηγητών φυσικής αγωγής σε θέµατα αξιολόγησης και βαθµολόγησης φάνηκε ότι επηρέασαν την παραπάνω διαδικασία.